کرسی آزاداندیشی دانشجویان در دانشگاه‌ها جدی گرفته شود


کرسی آزاداندیشی دانشجویان در دانشگاه‌ها جدی گرفته شود

خبرگزاری تسنیم: دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: برنامه‌ریزی برگزاری جلسه‌های بحث و گفت‌وگو و جلسه‌های کرسی آزاد اندیشی برای دانشجویان در سال تحصیلی جدید در اولویت کارهای فرهنگی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، علیرضا امیر تیموری عصر امروز در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی این شهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دهه کرامت، اظهار کرد:  توجه به مسئله حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها مهم است و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، حجاب بانوان در اداره‌ها و سطح کشور را از اولویت‌های برنامه‌های فرهنگی نظام قرار دادند و بی‌حجابی و  بی‌بندوباری را ترفند استعمار برای به نابودی کشیدن نسل کشورها می‌ دانستند و ذره‌ای در این امر نرمش از خود نشان ندادند.

وی  با بیان اینکه حجاب و عفاف و نوع پوششی که فرد هنگام ورود به دانشگاه دارد بر اساس ارزش‌های دینی و اسلامی باشد، افزود: رعایت عفاف و حجاب مسئله‌ای فطری است که اثرات آن در محیطی که اصول دینی و اخلاقی رعایت می‌شود نشان از آن دارد که سازمان مربوطه وظایف خود را صحیح انجام داده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: توجه به بحث حجاب و عفاف در دانشگا‌ه‌ها فقط توجه به پوشش نیست بلکه توجه به اخلاق، نجابت، پاکی و پاکیزگی را هم شامل می‌شود.

امیر تیموری برگزاری جلسات بحث و گفت‌وگو را مهم دانست و تصریح کرد: برنامه‌ریزی برگزاری جلسات بحث و گفت‌وگو  و جلسات کرسی آزاد اندیشی  برای دانشجویان در سال تحصیلی جدید در اولویت کارهای فرهنگی قرار گیرد زیرا برگزاری این جلسات ، می‌تواند برای روشن کردن راه صحیح برای آنان مؤثر باشد و برای تداوم برگزاری آن  در واحد  دانشگاهی کوشا باشید.

وی با بیان اینکه امروز دشمن از راه‌های مختلفی درصدد است تا برای وارد کردن ضربه به پیکره نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اقدام کند،گفت: باید بدانیم که شیوه برخورد ما با این هجمه‌ها چگونه باشد و آن را بشناسیم.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه دشمن می‌خواهد مروج بی‌فرهنگی در جامعه اسلامی باشد و ما باید مقابل این هجمه دشمن بیاستیم و با آن مقابله کنیم، گفت: این هجمه وسیع فرهنگی در جامعه وجود دارد و در نزدیک ما است و باید نظارت و دقت کافی در مقابل این هجمه‌ها توسط مسئولان دفاتر فرهنگی در واحدهای دانشگاهی استان گیلان انجام گیرد.

امیرتیموری با تأکید برلزوم پاسداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه‌ها افزود: موجودیت  و آرامشی را که داریم مدیون خون شهدا و رشادت‌ها و شهادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس هستیم و باید این رشادت‌ها را به نسل جوان منتقل کنیم و در قبال شهدا مسئولیت سنگینی بر دوش ما است.

وی با اشاره به دستاوردها و برکات دفاع مقدس توسط رزمندگان، افزود : دستاوردهای دفاع مقدس بیانگر واقعیت و برکات این دفاع برای ملت ایران است،دشمن پس از ناکامی در عرصه جنگ سخت با به راه انداختن جنگ فرهنگی یاهمان جنگ نرم به دنبال آن است  که جوانان را از صحنه خارج کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان اینکه میدان اصلی جنگ نرم دانشگاه‌ها است، گفت: دانشجویان بهترین مبارزانی هستند که می‌توانند در برابر این جنگ صف آرایی کنند، درس آشنایی با دفاع مقدس می‌تواند بهترین ابزار برای مستحکم کردن خاکریزهای دفاعی ملت ایران در جنگ نرم باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon