مشهد غرق در نور و شادی/ ثانیه‌های عاشقی با زائران امام رضا(ع)

مشهد غرق در نور و شادی/ ثانیه‌های عاشقی با زائران امام رضا(ع)

خبرگزاری تسنیم: مشهدالرضا(ع) در شب میلاد عالم آل محمد(ص) غرق در نور و شادی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، ای شفیع روز جزا! زیارت تو بهترین پاداشی است که نصیب‌مان می‌شود، اگر زیارت تو پاداش هزاران حج مقبول را هم نداشته باشد، آن‌چنان حلاوتی دارد که قطعاً به تمام داشته‌های این دنیا می‌ارزد.

اى هشتمین گل بوستان محمدى! اى منتهاى خواهش دل‏ها! اى آفتاب روشن قبله‌‏گاه ما! اى نور مطلق امروز و فردا! اى پناه‏گاه آهوان رمیده دل‏ها! به‌راستی که تو مبشر امیدى، تو ناخداى کشتى هدایتى.

سلام بر تو و بر هر انسان شایسته‌‏اى که عشق و شور، شعور، او را به پشت پنجره فولاد و ضریح آفتاب می‌‏کشاند؛ پنجره‌‏اى که از عشق لطیف‌‏تر، از آب پاکتر، از شیشه شفاف‌تر و از همه دنیا بزرگ‌‏تر است.

سلام بر تو اى همیشه سبز! ای همیشه روشن! یا على‌بن موسى‏‌الرضا، علیک السلام!

دیروز در لحظه‌هایی که ثانیه‌ها نوید رسیدن امروز را می‌دادند، به جمع زائرانی رفتیم که حرفهای‌شان از جنس عشق بود و ارادت گفت‌و‌گویی از عشق و ارادت زائران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) داشته‌ایم که در زیر می‌خوانید.

تنها عشق است که دلها را و گام‌ها روانه می‌کند

خانم مسنی که به‌همراه فرزندانش در صحن جامع مطهر رضوی مشغول زیارت است می‌گوید: پس از سه سال امسال قسمت شد و خداوند این توفیق را به من داد تا به زیارت امام رضا(ع) نائل شوم آن هم در روز میلاد امام رضا(ع)، این سفر برای من بهترین هدیه‌ای است که از خدا و امام رضا(ع) دریافت کرده‌ام بنابراین ثانیه ثانیه آن را از دست نخواهم داد.

این زائر اهوازی می‌افزاید: جمعیت عظیمی که هرساله با پای پیاده و سوار، زمینی و هوایی به مشهد الرضا می‌آیند واقعاً عشق و ارادت به امام رضا(ع) و ائمه اطهار دارند چرا که تنها عشق است که می‌تواند دلها را روانه کند و گام‌ها را به‌سوی حرم عشق بردارد. امیدوارم امام رضا(ع) در این شب‌های عزیز که متعلق به اوست البته در مشهد هر شب و هر ثانیه متعلق به امام رضا است امید است همه زائران و مجاوران آقا در این شب‌ها حاجت‌روا شوند.

پابوسی حضرت رضا(ع) تسکین دل است

جوان است، حدود 22 یا 23 سال دارد مقابل گنبد در صحن جامع رضوی ایستاده و زیر لب زیارت خاصه امام رضا(ع) را زمزمه می‌کند. با او هم‌کلام می‌شوم؛ سرباز هستم و در کرمانشاه خدمت می‌کنم «برای مرخصی و دیدن خانواده‌ام به مشهد آمده‌ام. به‌محض ورودم چنان دلتنگ حضرت شدم که نتوانستم از زیارت ایشان بگذرم و نخستین کاری که کردم به حرم ایشان مشرف شدم».

وی می‌گوید: هرگاه مشکل یا گرفتاری دارم تنها پابوس حضرت رضا(ع) تسکین‌دهنده دل من است و آرامم می‌کند و به من آرامشی می‌دهد که این حس و حال را در هیچ‌کجا نمی‌توانم تجربه کنم.

اینجا نفس کشیدن هم به‌عشق امام رضا است

حسین امیری که از رشت به مشهد آمده است می‌گوید: شهر مشهد برای من آرامش‌بخش است و ترجیح می‌دهم در سال چند بار به مشهد سفر کنم.

وی می‌افزاید: اینجا نفس کشیدن هم عالمی دارد، حتی نفس کشیدن در مشهد هم به‌عشق امام رضا(ع) است، خوش به حال مردم مشهد که هرروز به‌عشق امام رضا(ع) نفس می‌کشند و هرروز بوی عطر امام رضا را استشمام می‌کنند.

امیری می‌گوید: این خیل عظیمی که در این روزها به مشهد آمده‌اند تنها برای تبریک و عرض ارادت به امام رضا(ع) آمده‌اند، اکثر کسانی که امروز راهی مشهد شده‌اند یا مریض دارند و یا گرفتاری و یا حاجاتی خوشایند امیدوارم در این روزها و شب‌ها همه حاجت‌روا شوند.

زیارت یعنی دوری از تعلقات دنیوی

امام رضا(ع) برای همه ما دعوت‌نامه ویژه زیارت ارسال می‌کند و اگر مشهد باشی و این دعوت را اجابت نکنی، ضرر کرده‌ای، این جمله بخشی از حرف‌های فاطمه تقوی است که همراه با خانواده به زیارت آقا مشرف شده است.

وی می‌گوید: سفرهای زیادی را برای زیارت حضرت رضا(ع) به مشهد آمده‌ام. اما برای نخستین بار است که قسمت شده روز زیارتی حضرت رضا(ع) را کنار مرقد مطهرشان باشم و نائب الزیاره کسانی باشم که دل و قلبشان سراسر حسرت حضور در حرم حضرت رضا(ع) است.

زیارت امام رضا(ع) را این‌طور توصیف می‌کند: احترام به روزهای زیارتی و ولادت امام رضا(ع)  آثار خوبی در زندگی دوست‌داران به اهل‌بیت(ع) دارد به‌طوری که در برخی از احادیث، ثواب زیارت حضرت رضا(ع) برابر با هزار حج است، به همین منظور انسان باید تلاش کند تا وقتی به زیارت امام رضا(ع) مشرف می‌شود، خود را از تمام تعلقاتی که به دنیا و دردها دارد، رها کند تا بتواند به آن ثواب برسد.

لحظه لحظه زندگی‌ام به امام رضا ختم می‌شود

پایش شکسته است و روی ویلچر نشسته و به‌مدد خادمین حضرت در حال خارج شدن از حرم است. به‌سراغش می‌روم، خودش را محمود شیخ‌زاده معرفی می‌کند، از حال و هوای زیارت حضرت رضا(ع) می‌پرسم و آن چه در زیارت می‌خواهد.

می‌گوید: زیارت حرم امام رضا(ع)  آن هم در روز ولادت ایشان حس و حال بسیار خوبی را برای من ایجاد کرده است و شیرینی زیارت با توجه به اینکه در روزهای زیارتی امام رضا(ع) و ولادت امام رضا(ع) هستیم، ارزش و قیمت معنوی خاصی دارد، دوچندان شده است.

‌از لذت زیارت از او می‌پرسم و این که قبل و بعد زیارت چه تفاوتی در او ایجاد کرده‌ است، می‌افزاید: حال و هوای انسان قبل و بعد از زیارت بسیار متفاوت است به‌نوعی انسان با زیارت امام رضا(ع) سبک می‌شود، چگونه می‌شود دوست‌دار پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) ایشان بود و شوق زیارت مزارشان را در دل نداشت.

وقتی از او می‌پرسم که تاکنون حضور و کمک امام رضا(ع) را در زندگی احساس کرده است قاطعانه پاسخ می‌دهد: در لحظه لحظه زندگی‌ام حضور امام رضا(ع) را حس کرده‌ام و حضرت همیشه در روزهای سخت کمکم کرده‌اند، زیارت امام رضا(ع) بهترین نعمتی است که خداوند نصیب من کرده و زیارت، توجه به اولیای خدا و واسطه قرار دادن آن‌ها برای نزدیکی بیشتر به خداست.

گزارش از مرجان شریعت

انتهای پیام/*

دهه کرامت
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon