جشنواره امام رضا(ع) فرهنگ اسلامی را ترویج کرده است

جشنواره امام رضا(ع) فرهنگ اسلامی را ترویج کرده است

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: از اینکه این جشنواره سبب ترویج فرهنگ اسلامی شده است خدارا شاکرم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام احمد سالک امشب در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در محل سالن همایش‌های صدا و سیمای خراسان رضوی اظهار کرد: خدا را شاکرم که در این مراسمی که با نام امام رضا گره خورده حضور دارم و اینکه این ایام باسعادت میلاد حضرت معصومه(س)، شاهچراغ و علی ابن موسی‌الرضا را تبریک می‌گویم و از اینکه این جشنواره سبب ترویج فرهنگ اسلامی شده است خدارا شاکرم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی که در عصر غیبت حضرت حجت قرار داریم، خداوند جامعه اسلامی را بدون رهبری رها نمی‌کند، افزود: رهبر امت اسلامی در عصر غیبت دارای زبانی گویا و سینه‌ای فراخ برای پاسخگویی به سوالات متعدد است از جمله ویژگی‌های رهبر امت اسلامی از منظر روایات امام رضا (ع) است.

سالک بیان کرد: امروز زیر سایه رهبری قرار داریم و این رهبری، تداوم بخش حدیث سلسله الذهب، نهضت رضوی و عاشورایی است.

وی با بیان اینکه ما در پیچ تاریخی قرار داریم و با هدایت و تبیین سیاست‌های رضوی کار پیش خواهد رفت، تصریح کرد: در حال حاضر نظام غرب ضربه سنگینی دیده است چرا که امروز جهان تشنه نظامی با رویکرد اسلام ناب محمدی و حاکمیت دینی است که نمونه این حاکمیت دینی در مساله بیداری اسلامی در منطقه به چشم می‌خورد.

سالک با اشاره به اینکه کشور ما تحت فشار جنگ نرم است و آثار این جنگ در رسانه‌ها مشهود است، افزود: برای مقابله با جنگ نرم نیازمند تقویت بنیه فرهنگی در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی راه مقابل با جنگ نرم را اطلاع‌رسانی دینی دانست و گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس در راستای اطلاع‌رسانی دینی و مقابل با جنگ نرم هرگونه حمایت معنوی و مادی در دستور کار خویش قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) ظرفیتی مهم برای ترویج حکومت دینی دارد، افزود: امید است جشنواره سیزدهم امام رضا (ع) در گستره 140 کشور جهان برگزار شود.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon