زمزمه‌های حضور یک ابرقهرمان سیاهپوست در هالیوود

زمزمه‌های حضور یک ابرقهرمان سیاهپوست در هالیوود

خبرگزاری تسنیم: صبح امروز دو خبر، توجهات را به ابر قهرمانان سیاه پوست جلب کرد. قهرمانانی که در سینما حضور چندانی ندارند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز دو خبر، توجهات را به ابر قهرمانان سیاه پوست جلب کرد. قهرمانانی که در سینما حضور چندانی ندارند. در جامعه ای که حتی آمریکایی های دو رگه هم شانس چندانی برای نقش اول بازی کردن ندارند، دنزل واشینگتون یکی از معدود سیاه پوستانی است که توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول را از آن خودش کند. اما حتی او هم حسرت هایی دارد. واشینگتون که تا کنون دوبار برای فیلم های «افتخار» و «روز تعلیم» برنده اسکار شده می گوید دوست دارد نقش جیمز باند را بازی کند. مشخص است که البته آرزوی او یک محال، به معنای واقعی کلمه است. چرا که حتی از بازی بازیگر های آمریکایی سفید پوست هم تا حد امکان در نقش های بریتانیایی جلوگیری می شود. چه برسد به یک سیاه پوست. خصوصا این که فعلا دانیل کرگ برای دو فیلم دیگر هم قرارداد دارد. اما او آرزوی دیگری هم دارد که البته دست یافتنی تر است. بازی در نقش یک کاراکتر کمیک بوکی. او که خودش هم به این حقیقت واقف است که نقش بتمن، سوپرمن یا یکی از اعضای تیم انتقام جویان را نمی تواند بازی کند، اعلام کرد که حاضر است نقش «پلنگ سیاه» را بازی کند.  او البته اظهار کرده که خیلی هم از فیلم های ابر قهرمانی خوشش نمی آید و فقط از انیمیشن «شگفت انگیزان» محصول برنده اسکار دیزنی- پیکسار به شدت لذت برده.

اما این همه ماجرا نیست. سازندگان سریال «فلش» ابراز امیدواری کرده اند که بتوانند از یک «فلش سیاهپوست» هم در سریالشان رونمایی کنند. ولی فعلا همه این ها در حد آرزو و امیدواری باقی مانده و حتی خودشان هم اعتراف کرده اند که پروسه این ابرقهرمان سیه چرده هنوز به مرحله تولید نرسیده است. فقط پیش بینی این موضوع شده، تا اگر لازم شد، مخاطبان یک «فلش سیاهپوست» ببینند.  ظاهرا قرار است در این سریال خانواده «وست»، یک خانواده آفریقایی- آمریکایی باشد. در نتیجه والی وست، هم سیاه پوست است. والی وست در کتاب های کمیک کمپانی دی سی نقش «کید فلش» را بر عهده دارد. آیا «کید فلش» در سریال جدید شبکه CW حضور می یابد و سیاه پوست است؟ پاسخ این سوال را حتی تهیه کننده سریال هم هنوز به طور قطع نمی داند.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران