برای مقابله با داعش به کمک ایران نیاز داریم/تحریم‌های ضدایرانی بر اقتصاد اروپا اثر مخربی دارد

برای مقابله با داعش به کمک ایران نیاز داریم/تحریم‌های ضدایرانی بر اقتصاد اروپا اثر مخربی دارد

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه دانمارک با بیان "باید جلوی رسیدن پول به داعش را بگیریم و برای مقابله با آنها به کمک ایران و برخی کشورهای عربی از جمله قطر نیاز داریم" گفت: معتقدیم تحریم‌های ضدایرانی بر اقتصاد اروپا هم اثر کاملاً مخربی دارد.

مارتین لیندگارد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، پس از ملاقات با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، اظهار کرد: تشکر می‌کنم از مهمان‌نوازی مردم مشهد مقدس، امروز از حرم مطهر رضوی بازدید کردم.

وی با اشاره به دیدار خود با وزیر خارجه ایران گفت: مطالب مختلفی مثل مشکلات منطقه و وضعیت سوریه و روابط دوجانبه را بحث کردیم.

وزیر امور خارجه دانمارک گفت: ما در اجلاس ناتو شرکت کردیم و ائتلافی را علیه داعش تشکیل دادیم، امیدواریم بتوانیم علیه تروریسم و به‌ویژه داعش اقدام خوب و برق‌آسایی را انجام دهیم.

وی گفت: آمریکا، فرانسه و انگلیس در ائتلاف گرد هم آمدند تا دیدگاه‌های مختلف را بررسی کنیم، ما از همه ابزار موجود از جمله ابزار نظامی و بشردوستانه استفاده می‌کنیم و باید جلوی رسیدن پول به داعش را بگیریم؛ به‌طور قطع این نیاز به کمک‌هایی از جمله ایران و برخی از کشورهای عربی از جمله قطر دارد.

لیندگارد بیان کرد: در خصوص مذاکرات هسته‌ای دانمارک پیرو سیاست‌های اروپا است و ما خوشبین هستیم به این مسئله و در این راستا اعتمادسازی امر مهمی است. زمان حل موضوع فرا رسیده است، ما معتقدیم تحریم‌ها بر اقتصاد ایران و حتی اروپا اثر کاملاً مخربی دارد.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon