اعزام پزشک به مناطق محروم در قالب طرح نظام سلامت


اعزام پزشک به مناطق محروم در قالب طرح نظام سلامت

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت:‌ یکی از طرح‌ها و بسته‌های حمایتی در قالب نظام سلامت ،اعزام پزشکان به ویژه پزشکان عمومی به روستاها و مناطق محروم است.

فرهاد پورفرضی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار کرد: بعد از اجرای این طرح ما در اکثر بیمارستان‌ها کیفیت ارائه خدمات بستری بیماران از نظافت و تمیزی تخت‌ها گرفته تا کیفیت غذا سعی کردیم وضعیت گذشته را بهبود بخشیده و در حد قابل قبول پذیرای بیماران داخلی و حتی کشورهای خارجی باشیم.

وی گفت: در این شرایط پرداختی های مردم به 10 درصد در شهرها و 5 درصد در روستاها کاهش یافته ولی این خدمات مربوط به هموطنان در استان اردبیل و سایر مناطق است و ما تعهدی در قبال ارائه خدمات کم بها در مقابل بیماران بستری خارج از کشور نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: در کنار این امر مراجعه به بیمارستان های دولتی برخلاف سال‌های گذشته تا 5 برابر افزایش یافته و رغبت و علاقه مندی برای استفاده از خدمات متنوع بهداشتی و درمانی در این مناطق به وجود آمده است.

پورفرضی یکی از طرح‌ها و بسته‌های حمایتی در قالب نظام سلامت را اعزام پزشکان به ویژه پزشکان عمومی به روستاها و مناطق محروم اعلام کرد و گفت: در کنار رغبتی که پزشکان موجود در ماندگاری برای ارائه خدمات به روستاییان داشتند ما شاهد استقبال دیگر پزشکان از این طرح با توجه به 2 تعرفه‌ای بودن این ارائه خدمات شاهد بودیم که تا سقف 120 پزشک تاکنون در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند.

وی ارتقای وضعیت بیمارستان‌های‌ قدیمی و فرسوده، فعال کردن بخش اورژانس بیمارستان‌ها، خرید و تجهیز امکانات مدرن بیمارستانی برای شهرهای مختلف را بیان کرد و  افزود: دستگاه لاپروسکوپی جراحی، ویدیو آندوسکوپی پیشرفته برای تشخیص بیماری‌های گوارشی لاسکوپ و اسکن طب هسته‌ای را از جمله این خریدها است و در کنار آن‌ها ما اقدام به خرید دستگاه تشخیص تراکم استخوانی، سیتی اکسن و رادیو تراپی کردیم که تا آخر امسال با تکمیل ساختمان آن این مجموعه به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: پزشکان موظف هستند به تمام بیمه‌ها خدمات ارائه کنند که البته دایر شدن بیمه تکمیلی نیز سبب شده تا برخی دغدغه‌ها در تامین هزینه‌ها و تعرفه‌های درمانی به حداقل برسد.

وی اهمیت سبک زندگی را در کاهش بیمارها و رفع عادات بد غذایی را در ارتقای شاخصه های سلامت بیان کرد و گفت: عمده بیماری‌هایی که مردم اردبیل را تهدید می کند قلبی و عروقی و در نوبت بعد سرطان‌ها هستند که البته عامل اصلی آن ها برخی شرایط و موقعیت منطقه‌ای است که سبب شده اردبیل در آمار مرگ و میرهای سرطان ناشی از مری و معده در بالاترین سطح باشد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon