۱۲.۵ میلیون دانش‌آموز ابتدای مهر به مدرسه می‌روند/ توزیع ۱۳۰ میلیون کتاب در سراسر کشور

12.5 میلیون دانش‌آموز ابتدای مهر به مدرسه می‌روند/ توزیع 130 میلیون کتاب در سراسر کشور

خبرگزاری تسنیم: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توزیع ۱۳۰ میلیون جلد کتاب درسی در سراسر کشور گفت: ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز ابتدای مهر به مدرسه می‌روند.

محمدرضا فانی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته آموزش و پرورش خراسان رضوی میان 5 استان بر‌تر کشور قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم دولت یازدهم با برنامه ریزی‌ها و پیگیری‌هایی که در آموزش و پرورش صورت گرفته، بخشی از تلاش‌های فرهنگیان عزیز را پاسخگو باشد و فرهنگیان هم مثل همیشه امانت‌دار فرزندان این آب و خاک هستند و امیدواریم نسلی خلاق، پویا و امیدوار به آینده را تربیت کنند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: از رویداد‌های بزرگ در کشور در سطح ملی بازگشایی مدارس در اول مهر است، پروژه مهر از سال 80 در آموزش و پرورش کلید خورده، و به این معناست آموزش وپرورش مقدمات لازم را خیلی قبل از مهر آغاز می‌کند و ما این پروژه را تقریباً از 8 ماه پیش آغاز کرده‌ایم و در حوزه تأمین امکانات اعم از کتاب درسی، فضاهای آموزشی، تجهیز مدارس، ساماندهی نیروی انسانی که بسیار مهم است، آموزش وپرورش حدوداً یک میلیون فرهنگی دارد که بحث ساماندهی، نقل و انتقال و جابه‌جابی، کار بسیار بزرگی است، که هرساله انجام می‌شود.

فانی گفت: ما حدود 130میلیون جلد کتاب را هرسال چاپ و توزیع می‌کنیم و از روز گذشته، توزیع آن در سراسر کشور شروع شده است.

وی افزود: فضا‌ها و تجهیزات خوبی را آماده کرده‌ایم، در همین استان خراسان رضوی حدود 500 کلاس درس به مجموعه کلاس‌های درس نسبت به سال قبل اضافه شده، پروژه‌های زیادی در سطح کشور در همین ایام افتتاح می‌شود و در مجموع ما آمادگی کامل داریم که سال تحصیلی 94ــ93 را با کیفیت آغاز کنیم و این در حالی است که امسال برای نخستین بار سند تحول نظام آموزشی کشور، عملاً عملیاتی و و اجرا می‌شود. همان‌طوری که اطلاع دارید در سند تحول 131 راهکار پیش‌بینی شده، ما امسال به 40 راهکار می‌پردازیم در قالب 99 برنامه، سند تحول را اجرا می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: اجرای سند تحول یک تحولی در آموزش و پرورش کشور در راستای کیفیت بخشی به کار است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش خراسان رضوی به‌لحاظ نیروی انسانی و توانمندی‌هایی که در نیروی انسانی متخصص این استان وجود دارد از امتیاز بالایی برخوردار است و استان خراسان رضوی جزو و استان‌های بسیارخوب ماست به‌لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات، خیّرین مدرسه‌ساز این استان نسبت به سایر استان‌های دیگر فعال‌ترند. در مجموع استان خراسان رضوی جزو 5 استان اول کشور است.

وزیر آموزش و پرورش در بخش توسعه پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی بیان کرد: پژوهش‌سرای‌های دانش‌آموزی در آموزش و پرورش از سال 82 شکل گرفت و در سال 84 به 210 پژوهش‌سرا رسید و تا کنون نیز به 300 پژوهش‌سرا رسیده است.

وی گفت: پژوهش‌سرا‌ها مراکزی هستند که در حوزه فیزیک، شیمی، رایانه، ادبیات فارسی، زیست‌شناسی و غیره زمینه‌هایی را فراهم کرده تا معلمان آموزش و پرورش با همکاری اساتید دانشگاه به بچه‌ها کمک کنند تا در حوزه پژوهش میدانی کار را انجام بدهند.

فانی تصریح کرد: 300 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی قبلی، امسال تجهیزات آن‌ها با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و اعتبارات آموزش و پرورش به‌روز شده است.

علی‌اصغر فانی در بخش تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عنوان کرد: در آموزش وپرورش بیش از 6000 پروژه نیمه‌تمام داریم، که ما به‌کمک خیّرین مدرسه‌ساز پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل و این روند برای سال آینده نیز ادامه می‌دهد.

وی گفت: با چشم‌اندازی که از آینده کشور می‌بینیم و اقدامات خوبی را که دولت در وضع اقتصاد کشور انجام داده ما امیدواریم گشایشی در وضع اقتصادی دولت ایجاد بشود و به‌تبع این گشایش ما بتوانیم بخشی از انتظارات فرهنگی را پاسخگو باشیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: 12 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز در مهر 93 به کلاس‌های درس راه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/ب*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon