رتبه ۴ تولید سیمان جهان به ایران اختصاص دارد/ ایران ششمین مصرف کننده سیمان

رتبه 4 تولید سیمان جهان به ایران اختصاص دارد/ ایران ششمین مصرف کننده سیمان

خبرگزاری تسنیم: بانک جهانی ایران را چهارمین کشور جهان از نظر ظرفیت تولید سیمان معرفی و اعلام کرد ظرفیت تولید فولاد ایران در سال ۲۰۱۳ تنها از چین، هند،‌ و آمریکا کمتر بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ بانک جهانی در گزارشی با موضوع صنعت سیمان جهان ایران را به عنوان چهارمین تولیدکننده بزرگ سیمان در جهان معرفی کرده است.

بر اساس این گزارش ظرفیت تولید سیمان ایران در سال 2013 بالغ بر 75 میلیون تن بوده است. تولید سیمان ایران در این سال تنها از چین، هند و آمریکا کمتر بوده است. ایران در سال پیش از آن نیز 70 میلیون تن سیمان تولید کرده بود.

ظرفیت تولید سیمان چین که بزرگترین تولیدکننده جهان شناخته شده است 2300 میلیون تن در سال 2013 اعلام شده است. این رقم برای هند 280 میلیون تن و برای آمریکا 77.8 میلیون تن برآورد شده است.

برزیل، ترکیه، ویتنام، روسیه، ژاپن، و عربستان به ترتیب در رتبه های پنجم تا دهم جهان قرار گرفته اند. تولید سیمان عربستان 50 میلیون تن بوده است.

بانک جهانی در ادامه این گزارش،‌ بزرگترین مصرف کنندگان سیمان جهان را نیز معرفی کرده و بر اساس آمار سال 2012 ایران را در رتبه ششم قرار داده است. میزان مصرف سیمان ایران در این سال 58.5 میلیون تن اعلام شده است.

چین با مصرف 2160 میلیون تن در رتبه نخست، هند با مصرف 241 میلیون تن و آمریکا با 80.9 میلیون تن به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش کل تولید سیمان جهان در سال 2013 بالغ بر 3400 میلیون تن بوده است که این رقم نسبت به سال قبل از آن 100 میلیون تن افزایش یافته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه