بحران «بی‌آبی» در ۷۰۰ روستای کردستان/ نرخ بیکاری استان در مرز «بحران»


بحران «بی‌آبی» در 700 روستای کردستان/ نرخ بیکاری استان در مرز «بحران»

خبرگزاری تسنیم: سرپرست اداره توسعه و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: ۷۰۰ روستای استان کردستان دچار بحران بی آبی هستند و این مسئله می تواند به وقوع موج چهارم هجوم جمعیت به شهرها منجر شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، لطف‌الله ملامیرزایی ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی – فرهنگی که در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد اظهار کرد: تعداد سازمان‌هایی که عضو کارگروه اجتماعی هستند فقط به طور موقت ممکن است از افزایش آسیب های اجتماعی جلوگیری کنند و در درازمدت این کار با تعداد کم اعضای کارگروه امکانپذیر نیست.

وی گفت: نرخ بیکاری در استان کردستان در مرز بحران است و بسیاری از افراد ناچارند که به مناطق حاشیه شهرها پناه ببرند که  باید برای آن چاره ای اساسی اندیشید.

سرپرست اداره توسعه و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان خواستار برجسته کردن مشکلات مناطق حاشیه‌ای شهر سنندج در مرکز هم اندیشی که اخیرا در استان کردستان تشکیل شده است شد و خاطرنشان کرد: کارها را باید به این سمت سوق داد و جلوی معلول‌ها را گرفت.

وی همچنین به در راه بودن موج خشکسالی اشاره کرد و گفت : 700 روستای استان کردستان دچار بحران بی آبی هستند و این مسئله می تواند به وقوع موج چهارم هجوم جمعیت به شهرها منجر شود.

ملا میرزایی افزود: موانع بسیاری در استان بر سر راه توسعه آن وجود دارد که با رفع آنها می‌توان زمینه توسعه کردستان را فراهم کرد.

وی به درآمد پایین سرانه در کردستان و نبود توان سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: بسیاری از این آسیب‌ها مانعی بر سر راه توسعه استان ایجاد کرده‌اند که با توسعه کردستان می‌توان از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon