روس‌ها اسناد مربوط به جاسوس اوکراینی را هرچه سریع‌تر منتشر کنند


روس‌ها اسناد مربوط به جاسوس اوکراینی را هرچه سریع‌تر منتشر کنند

خبرگزاری تسنیم: نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جاسوس دستگیر شده اوکراینی در نیروگاه بوشهر در کشورمان دست‌پرورده و پرورش یافته دستگاه جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی است که هدفی جز خرابکاری در کشورمان ندارد.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار کرد: جاسوس اوکراینی دست‌پرورده آمریکا و اسرائیل بود که با هدف بدنام کردن کشور روسیه وارد نیروگاه بوشهر شده بود، البته این کار به‌دلیل حضور نیروهای کارشناس روس در راه‌اندازی نیروگاه بوشهر با هدف اعلام خصومت با کشور روسیه انجام شده است؛ هرچند برای ما چون روز روشن بوده که جاسوس اوکراینی دستگیر شده به‌امر و اذن آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در حال جاسوسی از سایت نیروگاه اتمی بوشهر بود.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار داریم اسناد مورد نظر در این زمینه هرچه سریع‌تر از سوی روس‌ها انتشار پیدا کند تا زوایای مختلف این کار مشخص شود.

وی با بیان اینکه ‌ایران ‌امروز در عرصه‌های مختلف پرده از اقدامات خرابکارانه و توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برداشته و سعی کرده است تا به هر نحو ممکن در این زمینه اقدامات خبیث غربی‌ها را برملا کند، گفت: جاسوسی در نیروگاه بوشهر جز با تعریف آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی امکان پذیر نبوده و روسیه به هیچ وجه به‌عنوان سازنده این نیروگاه قصد خرابکاری نداشته و نیازی به جاسوسی برای دسترسی به اطلاعات آن نداشته است.

حقیقت‌پور افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از طراحی این جاسوسی و خریدن این جاسوس دستور دادند که ماهیت خود را افشا کند تا از این طریق روسیه بدنام شود و روابط ایران و روسیه نیز در قبال این حرکت تیره شود اما ما به‌خوبی از اهداف و مقاصد این حرکت‌های سخیف آگاه هستیم.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمریکایی‌ها قصد داشتند با این اقدام کنار بر هم زدن رابطه ایران با روسیه، این کشور را برای استفاده نکردن از ظرفیت‌های علمی فنی و هسته‌ای به‌نفع ایران ترغیب کنند که این امر در آستانه توافق‌نامه دوم و سوم و ساخت نیروگاه جدید بوشهر با شکست روبه‌رو شده است.

انتهای پیام/آ*

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon