اندیشه استکبار شکست‌پذیر است/ مکتب اسلام، بهترین معیار در سالم‌سازی رفتارها


اندیشه استکبار شکست‌پذیر است/ مکتب اسلام، بهترین معیار در سالم‌سازی رفتارها

خبرگزاری تسنیم: ‌امام جمعه اردبیل گفت: مکتب اسلام بهترین محک و معیار در سالم‌سازی رفتارها، نگرش‌ها و باورها است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی عصر امروز در گردهمایی مسئولان فرهنگی موسسه جامعة القرآن اردبیل اظهار کرد: استکبار جهانی امروز در یک جریان سازی کذایی الگویی سعی می‌کند اندیشه و تفکر خود را ترویج دهند که این اندیشه و تفکر هیچ تطابقی با فطرت بشری ندارد و شکست پذیر است.

وی جنگ امروز جامعه بشری را جنگ سبک‌ها و الگوهای اخلاقی و رفتاری بیان کرد و گفت: ما در حالی در معرض سخت‌ترین تهاجم فرهنگی هستیم که غربی ها سعی می‌کنند اندیشه لیبرالسیم را که نوعی پوچ گرایی و بی هویت سازی بشریت است به نوعی ترویج کنند در حالی که در مقابله با این هجمه سنگین ما پناهگاهی جز قرآن کریم نداریم.

امام جمعه اردبیل با بیان این که در این سازماندهی غلط و بی سرانجام غرب اصالت انسان ها و فطرت پاک آن‌ها نادیده گرفته شده است، افزود: ما همواره تاکید می‌کنیم که قرآن کریم و مکتب اسلام بهترین محک و معیار در سالم سازی رفتارها و نگرش ها و باورها است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل فرهنگ اسلامی را فرهنگ برنده در مقابل حرکت‌های بازنده تبلیغی غرب توصیف کرد و گفت: در این سبک و سیاق آن چه مهم است تاکید بر باورها و ارزش‌های دینی است که می‌تواند راهگشا باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: ما راهی جز رجوع به قرآن، سیره اهل بیت و مرام بزرگان دین اسلام نداریم چرا که در این سبک و سیاق راه نجات انسان‌ها دیده شده است.

رئیس موسسه جامعة القرآن کریم قم نیز در ادامه این نشست گفت: این موسسه با تربیت 25 هزار مربی در رشته‌های مختلف قرآن سعی می‌کند آموزش‌ها را به سبک نوین ارائه کند.

سید محمد حسین طباطبائی با اشاره به فعالیت این موسسه در 700 شعبه در سراسر کشور بیان کرد: بزرگترین مزیت این موسسه تهیه و تدین محتوای آموزشی برای گروه‌های سنی مختلف است که 450 عنوان کتاب در این زمینه تاکنون چاپ شده است.

وی اردبیل را قطب قرآنی کشور با تربیت بزرگان رشته مفاهیم و قرأت قرآن بیان کرد و افزود: در کنار 6 شعبه‌ای که این موسسه در اردبیل راه اندازی کرده 4 شعبه دیگر نیز با سفر گروه‌های پشتیبانی در ماه آینده در این استان راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon