ساخت هواپیمای ۱۵۰ نفری و ماهواره "سفینه‌بر" در دانشگاه امیرکبیر


ساخت هواپیمای 150 نفری و ماهواره "سفینه‌بر" در دانشگاه امیرکبیر

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت علمی دانشکده صنایع دانشگاه امیرکبیر گفت: دانشگاه امیرکبیر پروژه ساخت هواپیمای ۱۵۰ نفره را در دستور کار قرار داده و در کنار آن برای ساخت ماهواره سفینه بر تلاش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سیدحمیدرضا شهابی حقیقی در سمینار خلاقیت سرمایه‌گذاری در استانداری اردبیل، اظهار کرد: این دانشگاه آمادگی دارد تا در قالب تفاهم‌نامه‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف علمی، تحقیقی، پژوهشی و ارائه خدمت سرمایه‌گذاری همچون استان‌های دیگر در استان اردبیل نیز فعال باشد.

وی با اشاره به فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه امیرکبیر گفت: این دانشگاه پروژه ساخت خودروی ملی و هوشمندسازی حمل و نقل جاده‌ای کشور را به همراه ساخت ابررایانه در دستور کار قرار داده و توانسته در بسیاری از زمینه‌ها موفق عمل کند.

شهابی با تشریح سطوح سرمایه‌گذاری بیان کرد: بهترین نوع سرمایه‌گذاری توسعه سرمایه‌گذاری توسط مردم با تهیه زیرساخت‌ها توسط دولت است که ما هنوز نتوانسته‌ایم به شکل کامل به این سطح دست پیدا کنیم که در کنار آن توسعه سرمایه گذاری با تکیه بر منابع داخلی و همراهی دولت یکی دیگر از رویکردهای موفق در این زمینه است.

معاون پژوهشی دانشکده صنایع دانشگاه امیرکبیر خلاقیت در سرمایه‌گذاری را مبتنی بر فردی، تکنولوژی و نیاز بازار خلاقیت دوبعدی، چندبعدی و شبکه‌ای برشمرد و افزود: ما نباید خلاقیت‌ها را که پشتوانه ایجاد سرمایه‌گذاری موفق است از بین ببریم که خلاقیت در ذات و نهاد انسان بوده و می‌تواند بهترین راهبر در مسیر انجام درست رسالت باشد.

وی با تاکید بر ضرورت زدودن دید نامناسب نسبت به سرمایه گذاران که گاه به او به چشم یک متخلف نگاه می‌شود، تصریح کرد: بابک زنجانی یک سرمایه‌گذار خلاق و هوشمند بود تنها عیب و ایراد او سوء استفاده از منابع و دور زدن قوانین بود که زمینه متخلف شمرده شدن او را فراهم کرد.

استاد دانشگاه امیرکبیر گفت: ما باید به دنبال الگویی باشیم تا سرمایه گذاری‌ها به سمت غیردولتی شدن حرکت کند و در کنار بهبود مستمر بهره وری و ارتقای اثربخشی کارها به نحوی حرکت کنیم تا قانون خوب اجرا شود تا سرمایه گذار راغب به ایجاد سرمایه گذاری باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر منابع زیرزمینی نظیر نفت را منابعی محدود و تمام شدنی بیان و اظهار کرد: اگر امروز غربی‌ها در حوزه اقتصادی موفق شدند، به دلیل سیستم نوآوری و برندسازی بوده که ما نیز می‌توانیم در سطح ملی و استان‌ها نظیر اردبیل با داشتن توانمندی‌های بسیار زیاد به برند سازی روی آوریم.

وی برند اردبیل را مشمول ظرفیت‌های خوب آب و هوای مناسب، خاک مرغوب کشاورزی سالم، منابع طبیعی متعدد، گردشگری ناب و آثار تاریخی منحصر به فرد توصیف کرد و افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر آماده است تا با تجارب موفق و فعال بودن رشته‌هایی همچون مدیریت نوآوری و خلاقیت و مدیریت ساخت مهندسی مالی در مقاطع کارشناسی‌ارشد بتواند در برندسازی استان اردبیل همکاری مشترکی را داشته باشد.

شهابی با اشاره به چندین پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری در کشور با تجارب موفق و یا ناموفق نظیر ترک سل و فرودگاه امام خمینی(ره) تهران بیان‌کرد: تجربه موفق سرمایه‌گذاری را می‌توان در کشور کره جنوبی، چین، هند و مالزی و تجربه ناموفق را در کشور آرژانتین به خوبی مشاهده کرد.

وی با تشریح اهمیت دقت بیشتر در عقد قراداد با سرمایه‌گذاران در ضرردهی بسیار کم تصریح کرد: باید در این استان در کنار تدوین نظام سرمایه‌گذاری درست زیر نظر شورای راهبردی از دستاوردهای به دست آمده حمایت کنیم و به برندسازی روی آوریم چرا که برندسازی فاصله بین عمل تا گفتار را به حداقل می رساند و در سایه کیفیت ارائه خدمات با برند مشخص نظیر گوگل، کوکاکولا و اپل می‌توان به بخش درآمدزایی بیشتر فکر کرد.

معاون پژوهشی دانشکده صنایع دانشگاه امیرکبیر گفت: تکیه بر اقتصاد دانش بنیان، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها، یکپارچه سازی سیستم‌های اداری و پاسخ گویی شفاف به سرمایه گذاران و نیز روی آوردن به توسعه خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها در این حوزه می‌تواند در گسترش فرهنگ توسعه سرمایه‌گذاری موثر و مفید باشد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon