شهرک چاپ و نشر در اصفهان تاسیس می‌شود


شهرک چاپ و نشر در اصفهان تاسیس می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اصفهان گفت: به زودی در اصفهان برای ساماندهی وضعیت و چاپ و چاپخانه داران و تسهیل در امور و روند چاپ شهرک چاپ و نشر در اصفهان تاسیس می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد قطبی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به تأسیس شهرک چاپ و نشر در اصفهان اظهار کرد: وضعیت چاپخانه ها در شهر اصفهان به صورت پراکنده بوده و در مکان های مختلف، کوچه ها و حتی برخی در خیابان های یک طرفه بوده که با مشکل مختلف روبرو هستند.

وی افزود: در جلسات مختلفی که با چاپخانه ‌داران گرفتیم، به یک جمع‌بندی رسیدیم  که موضوع را دنبال کنیم تا با ایجاد یک شهرک چاپ و نشر، آنها در یک جا مستقر شوند؛ ما مصوبه ایجاد شهرک چاپ و نشر را در سفر سوم هیئت دولت گذشته گرفتیم و هم اکنون در مرحله انتخاب مکان هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: برای تعیین مکان 7 الی 8 منطقه انتخاب شد و مکان‌هایی مانند شرق اصفهان، اطراف کوهپایه، مبارکه، برخوار و شاهین‌شهر مورد بررسی قرار گرفته و با بررسی های صورت گرفته، نزدیکترین منطقه به مرکز شهر، فرودگاه و محور مواصلاتی اصفهان و تهران، در منطقه برخوار به این شهرک اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: در 6 نقطه شهرستان از سوی فرماندار، شواری شهر و شهردار این شهر معرفی شده و هر کدام قابلیت های خوبی برای ایجاد شهرک دارد و مناطق بازدید و شناسنامه فنی تعیین برای آنها شده و تلاش می‌کنیم که یکی از این مناطق را مورد استفاده قرار دهیم.

حجت‌الاسلام قطبی تصریح کرد: برای انتخاب قطعی ابتدا باید وضعیت مالکیت زمین ها مشخص شود بعضی از مالکیت های آنها هنوز شناخته نشده یا مربوط به بخش خصوصی  و برخی هم وقفی بوده که باید مشخص شود.

وی اظهار کرد: پس از بررسی ها، هر زمینی که به هر دلیل از زیر ساخت ها و امکانات مناسب برخوردار باشد یا از نظر قیمت پایین تر و بهتر باشد، انتخاب شده و پس از آن با شرکت شهرک های صنعتی قرارداد می بندیم و بقیه موارد را دنبال می کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: حداقل مساحت پیش‌بینی شده برای ساخت چنین شهرکی باید حداقل 100 هکتار باشد که برای ساخت چنین شهرکی هماهنگی های لازم برای تسهیلات بانکی از تهران برای ساخت و نقشه‌های کلی برای تقسیم کار آماده شده است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود مساحت این شهرک با فضای مواصلاتی که بین کارخانه ها و کارگاه ها به اضافه فضای سبز، فضای آموزشی، کارگاه و انبار مجموعا بتواند 150 تا 20 چاپخانه را سرویس بدهد و حتی  قابل افزایش هم باشد در آینده بتوانیم آن را توسعه دهیم.

حجت‌الاسلام قطبی با اشاره به اینکه پس از ایجاد شهرک چاپخانه های داخل شهر ملزم به نقل مکان در این شهرک نیستند، تصریح کرد: چاپخانه جزو مشاغل مزاحم و آلوده به شمار نمی رود و الزامی نیست که به این شهرک منتقل شوند.

وی افزود: اما تجمیع آنها برخی منفعت‌هایی داشته که به طور قطع فایده‌های بسیاری برای چاپخانه ها دارد چون وقتی درکنار هم هستند، می‌توانند از امکانات انبار، حمل و نقل، دسترسی به لیتو گرافی با هم همکاری داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان بیان کرد: در حال حاضر اگر چاپخانه ای بخواهد کتاب چاپ کند بسیاری از آنها باید  متن را به لیتوگرافی ارسال کرده سپس برای چاپ بعد مکان دیگر جلد یک جا چاپ می شود و در برخی  موارد جای دیگر  برش و خط تا و صحافی می شود و ما می بینیم که برای چاپ چند مرحله در چند نقطه با این ترافیک رفت وآمدهای سخت در شهر شاهین‌شهر باشیم که با شهرک چاپ و نشر از این گونه موارد آسان‌تر صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon