۴۱۶۰ هکتار از اراضی خراسان جنوبی به آبیاری نوین مجهز شد

4160 هکتار از اراضی خراسان جنوبی به آبیاری نوین مجهز شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در ۴ هزار و ۱۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان، مجهز به سیستم نوین آبیاری هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، هاشم ولی‌پورمطلق اظهار کرد: در سال 92، 748 هکتار از اراضی استان با اعتباری معادل 14 هزار و 560 میلیون ریال و با تعداد 36 نفر متقاضی به آبیاری نوین تجهیز شد.

وی افزود: مجموع اراضی کشاورزی استان که در حال حاضر به سیستم نوین آبیاری مجهز است، 4 هزار و 160 هکتار است.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: هزینه اجرای سیستم آبیاری نوین در اراضی خراسان جنوبی حدود 122 میلیارد ریال بوده است.

ولی پور مطلق افزود: با بهره‌برداری صحیح از دستگاه‌های آبیاری تحت‌ فشار موجود در باغات 55 درصد و در زراعت تا 30 درصد راندمان آبیاری افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به کشت گندم سورگوم در هزار و 600 هکتار از اراضی استان، تصریح کرد: برداشت سورگوم در خراسان جنوبی از اوایل تیرماه آغاز می‌شود.

وی تعداد بهره‌برداران این محصول در سطح استان را هزار و 500 نفر عنوان و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار اراضی زراعی در خراسان جنوبی 80 تن محصول سورگوم برداشت شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: با تولید و فروش هر تن محصول سورگوم 100 هزار تومان درآمد نصیب کشاورزان خواهد شد.

ولی‌پور مطلق افزود: در سال 92 سطح زیرکشت این محصول 2 هزار و 145 هکتار و از هر هکتار 85 تن با قیمت هر تن 100 هزار تومان برداشت شده است.

وی اظهار کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود بیشترین محصول سورگوم در شهرستان بشرویه با سطح 350 هکتار برداشت شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon