بزرگترین کارخانه طلای خاورمیانه در تکاب به بهره‌برداری می‌رسد

بزرگترین کارخانه طلای خاورمیانه در تکاب به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری تسنیم: مسئول روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: کارخانه زره شوران تکاب به عنوان بزرگترین کارخانه طلا در خاورمیانه با ظرفیت استخراج سه تن طلا در سال تا پایان شهریور ماه امسال به بهره برداری می رسد.

منوچهر علیزاده در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار کرد: کارخانه طلای زره شوران تکاب بزرگترین کارخانه طلا در خاورمیانه است که ظرفیت استخراج سالانه 3 تن طلا را دارد و در فاز توسعه این رقم به 6 تن نیز می رسد.

وی گفت: موضوع استخراج طلا در تکاب بسیار پر اهمیت است، قبل از این استخراج طلا با 3 دهم درصد توجیه اقتصادی نداشت در حالی که اکنون به یک دهم درصد رسیده است و ارزش آن به قدری زیاد شده که این نیز مورد قبول است.

وی بیان کرد: محرومیت بسیاری در این شهرستان تکاب وجود دارد اما کارخانه طلای زره شوران در 35 کیلومتری تکاب واقع شده است و انشاء الله با آغاز به کار رسمی آن درصدهایی از درآمد به این شهرستان اختصاص یافته و در رفع محرومیت این شهرستان موثر واقع می شود.

مسئول روابط عمومی اداره کل صنعت و معدن آذربایجان غربی از بهره برداری این کارخانه در روزهای پایانی شهریور ماه با حضور معاون اول رئیس جمهور خبر داد و بیان کرد: توسط سرمایه گذار در این کارخانه فیلترسازی مربوطه انجام گرفته و هیچ نوع نشت آب یا مواد سمی از این کارخانه وجود ندارد و مشکلی در آب شرب مردم این شهرستان نیز دیده نمی شود و تمام پیش بینی های محیط زیستی به عمل آمده است.

وی گفت: سیاست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بر این است که از خروج سنگ های قیمیت و تزئینی که به صورت خام در کشورهای مثل ایتالیا و ترکیه فرآوری می شود جلوگیری کرده و معدن داران را مجاب به راه اندازی صنایع تبدیلی در جوار معادن کند و اجرای این سیاست با شتاب در آذربایجان غربی در حال پیاده سازی است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon