مساجد سراسر کشور به کادر فرهنگی متخصص تجهیز شوند


مساجد سراسر کشور به کادر فرهنگی متخصص تجهیز شوند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه اردبیل گفت: مساجد ما امروز در مسئولیت سنگین خود در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن به کادر متخصص مجرب فرهنگی در کنار هیئت امنای مساجد نیازمند است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدی اوقاف و امر خیریه استان اردبیل اظهار کرد: ما موضوع مدیران مساجد و اهمیت این مکان را در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن یک ظرفیت بی‌نظیر می‌دانیم و تلاشمان بر این است تا مساجد سنگر ارزشی و اعتقادی خود را حفظ کرده و یک سد محکم در برابر هجمه‌های فرهنگی بیگانگان باشد.

وی گفت: از سازمان اوقاف و امور خیریه انتظار این است که در انتخاب هیئت امنای مساجد علاوه بر کارآمدی و توانمندی هیئت امنا بکوشند تا در کنار هیئت امنا یک کادر فرهنگی مجرب و متخصص قرار گیرد چرا که حوزه فرهنگی ما امروز از دو معضل رنج می‌برد که یکی نبود نیروی متخصص و دیگری عدم نرم افزارهای مؤثر فرهنگی است.

امام جمعه اردبیل رسالت دانشگاه‌ها و حوزه‌ها را تربیت نیروهای متخصص فرهنگی و آشنا به راهکارهای مقابله با تهدیدهای نرم در این حوزه بیان کرد و افزود: ما باید نرم افزار مشخصی را ارائه کنیم تا جوان ما که نمی‌خواهند در معرض آسیب فرهنگی بیگانه و منهد غرب قرار گیرد به راحتی بتواند از این بستر در کار فرهنگی و رویکرد مؤثر در این زمینه استفاده کند.

آیت الله عاملی تصریح کرد: ما باید برای گروه‌های سنی و جنسیتی مختلف توسط کادر فرهنگی مجرب برنامه تعریف کنیم که اگر غیر از این باشد باید درب مساجد را بست چرا که با این وضعیت نمی‌توان کار موثر و کارآمدی را در مقابل تهدیدات دشمن انجام داد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به اهمیت وقف به عنوان مدیریت اعمال و نیت خیرخواهانه بعد از پایان حیات دنیوی، گفت: اگر کسی می‌خواهد دوران حیات جاودانه خود را مدیریت کند باید بر امر وقف فعالانه حضور داشته باشد.

وی تقویت و نقش فرهنگ غرب و استفاده از ظرفیت‌های آن را مهم ارزیابی کرد و افزود: در سایه وقف در طول تاریخ دانشگاه ها، بیمارستان‌ها و موسسات خیریه بزرگ شکل گرفته که حتی در تامین نیاز بیماران واقفان ورود پیدا کرده‌اند.

آیت الله عاملی یکی از رسالت‌های سازمان اوقاف را احیای موقوفات بیان کرد و گفت: آن‌هایی که با کمال قساوت قلب موقوفات را تصرف کرده‌اند باید با آن‌ها برخورد شده و نسبت به احیا موقوفات و بازپس گیری آن ها اقدام جدی انجام شود.

امام جمعه اردبیل حساب و کتاب حاصل از وقف و درآمدهای این بخش را با نظارت کامل نیازمند یک مدیریت اقتصادی درست دانست و بیان کرد: احیای باور قدسی در مردم نسبت به وقف، امر مهمی است که نباید به این ذهنیت براساس سو استفاده های احتمالی از موقوفات ضربه و خدشه‌ای وارد شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon