نفت‌بازی سرخابی‌ها در تهران/ کرانچار به مرزبان نرسید

نفت‌بازی سرخابی‌ها در تهران/ کرانچار به مرزبان نرسید

خبرگزاری تسنیم: هفته هشتم لیگ برتر فوتبال می‌تواند در سرنوشت کاری تعدادی از مربیان تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، هفته هشتم لیگ برتر فوتبال در روزهای پنجشنبه و جمعه 20 و 21 شهریور برگزار خواهد شد. به نظر می‌رسد در پایان دیدارهای این هفته سرنوشت چند سرمربی لیگ برتری دستخوش تغییر شود.

نفت تهران - استقلال

نمایشنامه بودن یا نبودن منصوریان بر روی نیمکت تیم نفت تهران با انشای او برای هواداران استقلال خاتمه یافت و این مربی شاید در مهمترین دیدار تیمش در نیم فصل نخست بر روی نیمکت داغ خواهد نشست. استقلال که تنها سپاهان در اصفهان توانست شکستش دهد هم با 6 پیروزی از 7 دیدار و 18 امتیاز برای تثیبت صدرنشینی مقابل نفت قرار خواهد گرفت.

استقلالِ قلعه‌نویی که هنوز نفرات تاثیرگذارش چون صادقی و عمران‌زاده را در اختیار ندارد با قدرت در حال پیش رفتن است و این بار آنها از تیم یار دیرین خود سه امتیاز را می‌خواهند. با این حال تجربه نشان داده دیدار استقلال و نفت همواره به گره کور رسیده و سرنوشت آن با معدود اشتباهات رقم خورده است. نفت در چند فصل اخیر همواره به نوعی گربه سیاه استقلال و پرسپولیس بوده و علی منصوریان با تمام استقلالی بودنش نهایت انگیزه را برای کشیدن ترمز تیم قلعه نویی دارد. نفت با 9 امتیاز هفتم است و این دیدار می‌تواند برای نفت حکم سکوی پرتاب را داشته باشد.

پدیده - سپاهان

تیم مرزبان همانند اسمش پدیده این فصل لیگ برتر شده و این بار در خانه به دنبال کسب سه امتیاز مقابل سپاهان است. پدیده تا قبل از هفته هشتم آنقدر توانایی از خود نشان داده که اگر بازیکنانش به برتری مقابل سپاهان فکر کنند کسی به این رویای آنها خرده نگیرد و البته سپاهان هم در مسیر افول شاید تیمی نباشد که میزبان مشهدی را به چالش بکشد. با این حال سپاهان همواره تیمی قدرتمند است که با استفاده از کوچکترین اشتباهات کاخ رویاهای حریفان را ویران می‌کند.

البته رفتن کرانچار و آمدن حسین فرکی شوکی تازه‌ به زردپوشان اصفهانی است که باید دید کاربرد کوتاه مدت برای بازی با پدیده خواهد داشت یا میزبان مشهدی از روزهای ناخوش احوالی سپاهان بهره‌برداری می‌کند. کرانچار و مرزبان با یکدیگر سابقه همکاری دارند اما این بار این دو مربی در آستانه تقابل از دیدار با هم باز ماندند.

فولاد خوزستان - گسترش فولاد تبریز

مدافع عنوان قهرمانی با 11 امتیاز در رده پنجم ایستاده و نشان چندانی از فولاد در روزهای اوجش ندارد. با این حال تجربه اسکوچیچ در ملوان نشان می‌دهد که این مربی نیاز به زمان دارد. در مقابل مهدی تارتار و گسترش فولاد روند امیدوار کننده‌ای ندارند و به نظر می‌رسد در این دیدار باید فولاد خوزستان را صاحب شانس بیشتری دانست. گسترش فولاد با 7 امتیاز دوازدهم است. البته هنوز فاصله امتیازها نزدیک است و اگر تیم تبریزی برنده باشد می‌تواند در جدول پیشرفت کند اما واقعیت با رویا تفاوت دارد و باید دید آیا گسترش فولاد توان امتیاز گرفتن در اهواز را دارد یا نه. آرزویی که رسیدن به آن دشوار است.

ملوان بندرانزلی - سایپای البرز 

ملوان با 7 امتیاز یازدهم و سایپا با 10 امتیاز ششم است. این یعنی آنکه سه امتیاز این دیدار می‌تواند تاثیر چشمگیری برای هر دو تیم در جدول داشته باشد. ملوان با نوسان زیاد پیش رفته و اکنون در این دیدار خانگی نصرت ایراندوست امیدوار است تیمش مقابل شاگردان مجید جلالی پیروز شود. البته در مقابل، سایپا با گذر از دوران افول روند صعودی را در پیش گرفته و آنها هم امید دارند که بتوانند روند خوب خود را با موفقیت در انزلی ادامه دهند. روزگاری ملوان، در خانه میزبان سخت گیری بود اما اکنون شرایط این گونه نیست با این حال باید دید تیم جلالی در بازی روز جمعه روز خوبش را تجربه می‌کند یا در انزلی گیر می‌افتد.

ذوب‌آهن اصفهان - پیکان تهران

سفر منصور ابراهیم‌زاده به اصفهان بسیار سرنوشت ساز خواهد بود. شاید سه امتیاز پیکان مقابل فولاد کمی ابراهیم‌زاده را بیمه کرده باشد اما شکست احتمالی در این دیدار شاید بار دیگر صندلی او را لرزان کند. البته در طرف مقابل هم شرایط چندان مساعد نیست و کسب هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی می‌تواند جدایی یحیی گل‌محمدی از ذوب‌آهن را کلید بزند.

ذوب‌آهن روزهای اوجش در فینال لیگ قهرمانان آسیا را با ابراهیم‌زاده تجربه کرده و این روزها در شرایطی که با 4 امتیاز چهاردهم است شاید همان مربی محبوب بحرانش را تشدید کند. پیکان هم با 6 امتیاز سیزدهم و همسایه ذوب‌آهن است و شاید این هم انگیزه دیگری باشد برای عبور از پیکان توسط یحیی و شاگردانش.

صبای قم - استقلال خوزستان

مشخص نیست روز جمعه صمد مرفاوی بر روی نیمکت صبا خواهد نشست یا نه. گفته شده که او به ماندن در صبا رضایت داده که اگر چنین باشد او باید در فرصتی کوتاه تیمش را روانه بازی با استقلال خوزستان کند و در غیر این صورت تیم با شوک نبود او به مصاف شاگردان عبدالله ویسی خواهد رفت.

اوضاع برای استقلال خوزستان خوب نیست آنها با 4 امتیاز در رده پانزدهم هستند. این موقعیت پایه‌های صندلی ویسی را هم لرزان ساخته است. به نظر می‌رسد اگر مرفاوی هم روی نیمکت صبا باشد از میان صمد و عبدالله هرکدام که مرد موفق روز جمعه نباشد در نشست خبری بعد از پایان بازی آهنگ جدایی ساز کند.

تراکتورسازی تبریز - راه‌آهن

بر روی کاغذ تراکتورسازی تیم از پیش برنده این دیدار است. شاگردان رسول خطیبی قدم به قدم در تعقیب استقلال هستند و با 16 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارند. هفته هفتم در ورزشگاه آزادی طوفان آنها پرسپولیس را با خود برد تا نشان دهد تراکتورسازان سر پر سودایی برای این فصل دارند. در مقابل راه‌آهن با 8 امتیاز دهم است. استیلی با تمام مشکلات مربوط به تیمش تا بدین جا خوب پیش آمده اما امتیاز گرفتن از تراکتورسازی در شرایط فعلی آن هم در تبریز بسیار دور از ذهن است. شاگردان استیلی برای یک روز سخت آماده می‌شوند و البته شاید پرسپولیسی‌ها امیدوارند این مربی در مقابل تراکتورسازی انتقام شکست سخت آنها را بگیرد.

پرسپولیس - نفت مسجد سلیمان

پرسپولیس بعد از شکست سخت مقابل تراکتورسازی زخم خورده است و قصد دارد این زخم را با حمله همه جانبه به نفت مسجدسلیمان التیام دهد. نفت مسجدسلیمان با 3 امتیاز در قعر جدول ایستاده و شاید گزینه آسانی برای شاگردان دایی به نظر برسد اما پرسپولیس نشان داده که حتی در دیدارهای به ظاهر ساده هم توانایی غافلگیر کردن هوادارانش را دارد. ضمن آنکه نفت مسجدسلیمان در بازی با استقلال نشان داد که تیم دست و پا بسته‌ای نیست. به هر حال قرار نیست که نفتی‌ها هم همواره بدشانس باشند. اکنون باید دید خشم به جا مانده از بازی با تراکتورسازی، پرسپولیس را به گلوله آتشین تبدیل خواهد کرد یا اینکه نفت با استفاده از این فرصت آرزوهای سرخ‌ها را خواهد سوزاند.

به گزارش تسنیم، برنامه هفته هشتم مسابقات لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:‌

پنجشنبه  20 شهریور 1393
* پدیده خراسان - سپاهان اصفهان، ساعت 16:45، ورزشگاه ثامن مشهد
* نفت تهران - استقلال تهران، ساعت 18:45، ورزشگاه تختی تهران
* فولاد خوزستان - گسترش فولاد تبریز، ساعت 18:50، ورزشگاه تختی اهواز

جمعه  21 شهریور 1393
*ملوان بندرانزلی - سایپای البرز، ساعت 17، ورزشگاه تختی بندرانزلی
*تراکتورسازی تبریز - راه‌آهن، ساعت 19، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
* ذوب‌آهن اصفهان - پیکان تهران، ساعت 18:35، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* صبای قم - استقلال خوزستان، ساعت 18:45، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
* پرسپولیس - نفت مسجد سلیمان، ساعت 19:45، ورزشگاه آزادی تهران

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon