رزمایش ثامن‌الائمه با حضور گردان های بیت‌المقدس و کوثر برگزار می‌شود


رزمایش ثامن‌الائمه با حضور گردان های بیت‌المقدس و کوثر برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرمانده تیپ ۳۷ حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: اواخر این هفته رزمایش بزرگ بسیجیان اردبیل در قالب گردان های بیت المقدس و کوثر با نام ثامن الائمه در ۸ شهر استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سردار فرهنگ مستعد ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در آستانه برگزاری رزمایش ثامن الائمه در اردبیل اظهار کرد: بسیجیان ما امروز در نقطه اوج آرامش آموزش و توان بالای رزمی سعی می کنند تا با الهام از آموزه های دینی و اسلامی در سنگر مقابله با دشمنان و فتنه گران، حاضر و محیا باشند تا یک مقالبه همه جانبه با برخی تهدیدها و کارشکنی های استکبار جهانی انجام شود.

وی دفاع جانانه مردم غزه در مقابل رژیم کودک کش صهیونیست را تا به زانو درآوردن این رژیم بیان کرد و گفت: نتیجه این مقاومت و استقامت جانانه جز به خاک مالیده شدن استکبار و رژیم صهیونستی نبود و همه دنیا فهمیدند که الگوی انقلاب اسلامی به عنوان الگوی برتر جهاد و شهادت راهگشا و کارآمد است.

سردار مستعد رمز پیروزی رزمندگان اسلام را در 8 سال دفاع مقدس اخلاص، حضور مردم در صحنه و نعمت ولایت دانست و افزود: مردم در سایه این نعمات ارزشمند به ویژه نعمت ولایت به رمز وحدت و یکپارچگی رسیده اند تا در مقابل دشمنی که تا بن دندان مسلح بود بتوانند پیروز از میدان خارج شوند.

فرمانده تیپ 37 حضرت عباس(ع) اردبیل توان نیروی بسیج را توان مضاعف در دفع تهدیدها و خنثی کردن توطئه های متعدد و بیشمار بیان کرد و گفت: بسیج و سپاه امروز در مقابله با هرگونه فتنه و خباثت دشمن در صحنه است و هیچ وقت اجازه نمی دهد گروه انحرافی و تکفیری اصالت اسلام و عزمت مکتب قران را زیر سوال ببرند.

وی تصریح کرد: عده ای به نام جهاد و قدسیت مبازره با دشمن سعی می کند چهره اسلام را مخدوش جلوه دهند تا همه را نسبت به دین و مکتب اسلام بد بین کرده و نقشه اسکتباری خود را پیاده کنند که قطعا تلاش دشمن در گسترش فرهنگ ذلت به شکست منجر می شود چرا که مرام و ایده ما اباعبدالله الحسین(ع) است که همراه هیهات من الذّله را شعار خود سر داده است.

سردار مستعد روحیه شهادت طلبی بسیجیان و آمادگی داوطلبانه آن ها را در مقالبه با استکبار جهانی بیان کرد و گفت: ما امروز در قالب مساجد محلات و پایگاه های منطقه ای سعی در سازماندهی و جذب جوانان به تشکیلات بسیج داریم که بخش آموزشی آن در قالب حلقه های تربیتی صالحین با طرح مباحث دینی، اخلاقی و معرفتی شکل گرفته است.

فرمانده تیپ 37 حضرت عباس(ع) اردبیل رویکرد فرهنگی و دفاعی بسیج را یک رویکرد عقلانی و منطقی توصیف کرد و افزود: بسیج امروز در لایه های مختلف از توان دفاعی، رزمی و صلابت فرهنگی و حتی سازندگی پرتوانی برخوردار است که هیچ وقت نمی توان جایگاه آن را متزلزل کرد.

وی آموزش، سازماندهی، حفظ و انسجام، مرحله تمرین عملی و میدانی، رویکرد تاکتیکی و تکنیکی در دفع توطئه ها و تهدیدهای دشمنان و فراخوان بسیجیان را برای حضور در میادین مختلف بیان کرد و گفت: روزهای 20 و 21 شهریور ماه رزمایش گردان های بیت المقدس و کوثر بسیجیان استان با نام ثامن الائمه برگزار می شود.

سردار مستعد بیان کرد: این زرمایش که از قالب سلسله رزمایش های بیت المقدس به مانند سایر استان ها در 8 شهر اردبیل، پارس آباد، خلخال، مشگین شهر، گرمی، کوثر، بیله سورا و ناحیه عشایری اصلاندوز برگزار می شود که در مرکز استان شاهد حضور گردان خواهران نیز در این رزمایش می شویم.

فرمانده تیپ 37 حضرت عباس(ع) اردبیل اهداف برگزاری این رزمایش را توانمندی نیروهای بسیجی در قالب سازمان منسجم و گردان های کوثر و بیت المقدس در مقابله با تهدیدهای دشمنان و دفع این تهدیدات، انجام تاکتیک های مختلف تمرینی و بازآموزی تمرینات گذشته و توضیحات کافی در این زمینه را با توجه به حضور مؤثر بسیجیان در انجام برنامه و فعالیت ها بیان کرد.

وی گفت: در کنار صبحگاه مشترک نیروهای حاضر در این رزمایش، این حرکت شامل تاکتیک های اجرایی دفاع از کوی و برزن، مقابله با ناآرامی های داخلی، پدافند غیرعامل، امداد و نجات و مردم یاری و تاکتیک مقابله با هلیبرد دشمن است.

نمایشگاه رزمی فرهنگی کربلای 1 در اردبیل برپا می‌شود

وی افزود: انعکاس فعالیت های انقلابی مدیون اصحاب رسانه در انتشار اخبار است چون فعالیت هایی که در منطقه ای انجام می شود اگر توسط اصحاب قلم منتشر نشود در همان منطقه محدود ماندنی است.

فرمانده تیپ 37 حضرت عباس(ع) اردبیل ضمن تقدیر و تشکر از حضور فعال اصحاب رسانه در تنویر افکار عمومی بیان کرد: متاسفانه استکبار جهانی از این ابزار قویاً استفاده می کند و در دنیا حق و مظلومیت را در محاصره نگه داشته و افکار باطل خود را با چهره مورد قبول و مردم پسند رسانه ای می کنند,اما به همین دلیل رسانه‌های ارزشی که مانند رسولان الهی در دنیای ارتباطات  هستند و نقش راهنمای انسان‌ها را بر عهده داشته اند,تکلیف و مسؤلیت اصحاب رسانه ارزشی ما در مقابله با این تهدیدها از طریق روشنگری و تبیین بسیار سنگین است.

وی با بیان اینکه امروزه بسیجیان باید در بالاترین حد آمادگی های تاکتیکی، تکنیکی و نظامی باشند افزود: در کنار این مسائل توجه به ابعاد اعتقادی، معنوی و فرهنگی نیز لازم و بسیار ضروری است.

سردار مستعد اظهار کرد:گرامیداشت هفته دفاع مقدس همچون سال های گذشته سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در قالب ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس برنامه مختلفی را تدارک دیده تا با همکاری دستگاه های دیگر و نهادهای انقلابی اجرایی می شود.

وی گفت: در آغازین روز این هفته 31  شهریور ماه رژه یگان های آماده نیروهای مسلح استان اردبیل در شهر اردبیل اجرا می شود و بسیجیان و سپاهیان نیز در قالب گردان های مختلف توان رزمی خود را به نمایش می گذارند.

فرمانده تیپ 37 حضرت عباس(ع) اردبیل افزود: امسال نیز به مانند سال های گذشته نمایشگاه رزمی-فرهنگی با محوریت تبیین و تشریح عملیات غرور آفرین کربلای 1 که منجر به آزادسازی شهر مهران شد به صورت زنده و در محیط عملیاتی شبیه سازی شده در منطقه شورابیل اردبیل اجرا می شود.

سردار مستعد از تدارک بیش از 120 برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی و گرامیداشت ارزش های دفاع مقدس در هفته پاسداشت دفاع مقدس در استان اردبیل به همت سپاه استان خبرداد و گفت: به میمنت این ایام یادواره شهدا، شب های خاطره، شعر و ادب، برنامه های مختلف فرهنگی و هنری، افتتاح طرح های مختلف عمرانی و خدماتی انجام شده و سعیمان بر این است تا در این هفته یک بازگویی مطلوب خاطرات دوران دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان را شاهد باشیم.

وی حماسه دفاع مقدس را حماسه غرور آفرین همراه با جنبه های عبرت آمیز و تاثیرگذار بیان کرد و افزود: در حالی دشمن جنگ 8 ساله‌ای را به ما تحمیل کرد که بیش از 35 کشور حامی و پشتیبان رژیم بعث عراق بودند که با تمام توان سعی شد تا جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام نوپا مورد تهاجم قرار گیرد.

فرمانده تیپ 37 حضرت عباس(ع) اردبیل بیان کرد: در مقابل این تلاش شرق و غرب این سپاه اسلام بود که با ایمان و سلاح برنده ارزش های دینی و اعتقادی و حفظ تمامیت نظام اسلامی توانست دشمن را به زانو درآورد.

سردار مستعد 8 سال دفاع مقدس را آیینه تمام نمای عزت این کشور و درنقطه مقابل ذلت استکبار دانست و گفت: این قدرت و صلابت در مقابل ذلت دشمن وجه امتیاز و شاخصه جمهوری اسلامی ایران است که هیچوقت از اذهان فراموش نمی‌شود.

انتهای پیام/ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon