آمار جرائم نیروهای مسلح تا ۳۰ درصد کاهش یافته است


آمار جرائم نیروهای مسلح تا 30 درصد کاهش یافته است

خبرگزاری تسنیم: معاون قضایی و حقوقی سازمان نیروهای مسلح کشور گفت: با اقدامات پیشگیرانه در وقوع جرم در بین نیروهای مسلح و تقویت مبانی علمی و اعتقادی جرائم رخداده در نیروهای مسلح تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت الاسلام محمد مصدق عصر امروز در مجمع پیشگیری از وقوع جرم استان اردبیل اظهار کرد: نیروهای مسلح ما امروز در امنیت و اقتدار کامل و در تلاش برای تامین آرامش کشور از جان و دل مایه گذاشته اند که این تلاش آن ها که حکایت از دلسوزی و صداقت این نیروهاست ستودنی است.

وی نیروهای مسلح کشورمان را از جمله سالم ترین و پاکترین نیروهای مسلح دنیا برشمرد و گفت: شاید در دنیا هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران از همه جهات مورد تهدید نباشد اما با وجود این شرایط نیروهای مسلح ما در اوج آمادگی در تلاشند تا امینت پایداری را در کشور برقرار کنند.

معاون قضایی و حقوقی سازمان نیروهای مسلح به برگزاری 2 دهه مجامع پیشگیری از وقوع جرم در بین نیروهای مسلح اشاره کرد و افزود: نیروهای مسلح ما در این مدت 16 سال از آغاز اجرای طرح پیشگیری از وقوع جرم، همه ساله با کاهش رو به رشدی در رخداد جرائم رو به رو بودند به طوری که در سال گذشته 25 درصد و امسال 30 درصد آمار این جرائم کاهش یافته است.

حجت الاسلام مصدق ریشه یابی جرم ها و برخی از تخلفات را بیان کرد و گفت: انسان علاوه بر جسم خود دارای باور و عقیده، احساس و عاطفه، اراده و تصمیم و گفتار و کردار متفاوت است که براساس نظر کارشناسان هر عملی که از انسان صادر می شود مبتنی بر این جنبه های زندگی بشر است.

وی تصریح کرد: در بخش جرم شناسی نیز از پیشگیری به عنوان عنصر خود آگاهی و خود اتکایی یاد می کنند که در حوزه فرهنگی و اجتماعی، انتظامی و وضعی و کیفری و قضایی می تواند زمینه کاهش و یا افزایش جرائم را بوجود آورند که اولویت ما این است با نگاه پشگیرانه جلوی وقوع جرائم را بگیریم.

معاون قضایی و حقوقی سازمان نیروهای مسلح بالا رفتن ضریب هوش اخلاقی را در کاهش جرم مؤثر دانست و گفت: همه ما باید به انصاف و مهربانی و احترام و خویشتنداری توجه کنیم تا رویدادها و رخدادهای طبیعی ما را به سمت انحراف سوق ندهد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon