مکانی: به پرسپولیس آمدم تا دروازه‌بان اول تیم ملی شوم نه اینکه به خانه‌ام برگردم/ حقم را از دایی گرفته بودم

مکانی: به پرسپولیس آمدم تا دروازه‌بان اول تیم ملی شوم نه اینکه به خانه‌ام برگردم/ حقم را از دایی گرفته بودم

خبرگزاری تسنیم: دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: من بازیکن ملی هستم و به پرسپولیس آمدم تا دروازه‌بان اول تیم ملی شوم نه اینکه به خانه‌ام برگردم.

سوشا مکانی که تبدیل به دروازه‌بان نیمکت نشین پرسپولیس شده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد شرایط خودش، این تیم و ... صحبت‌های زیر را انجام داد:

تسنیم: خیلی از نیمکت نشینی در بازی با نفت مسجد سلیمان ناراحتی.

چرا ناراحت نباشم؟ من بازیکن ملی هستم و به پرسپولیس آمدم تا دروازه‌بان اول تیم ملی شوم نه اینکه به خانه‌ام برگردم. همه آنهایی که در بازی با تراکتورسازی بودند بازی کردند به جز من. با این شرایط از پرسپولیس می‌روم. اینجا همه چیز خوب است اما ظاهراً برخی‌ها نمی‌خواهند من دروازه‌بان پرسپولیس باشم. خیلی‌ها می‌خواهند من در پرسپولیس نباشم.

تسنیم: سیستم چرخشی در دروازه کار شما را مشکل نمی‌کند؟

این سیستم هم به ضرر من است و هم به ضرر نیلسون و روی عملکرد هر دو نفر ما تأثیر منفی می‌گذارد.

تسنیم: از رفتن علی دایی ناراحتی؟

فقط این را می‌گویم که دایی حق کسی را نمی‌خورد و من هم حقم را از علی دایی گرفته بودم.

تسنیم: اتفاقی که باعث نگرانی و ناراحتی هواداران شده اختلاف امتیاز با استقلال در صدر جدول است، این مسئله شما را نگران نمی‌کند؟

در حال حاضر اولویت نتیجه‌گیری پرسپولیس است و وقت این نیست که بخواهیم خودمان را با تیمی دیگر مقایسه کنیم. فعلا باید به فکر نتیجه‌گیری باشیم چون وقت برای مقایسه کردن و رسیدن به صدر جدول زیاد است.

تسنیم: هم تو و هم نیلسون سال گذشته جزو رکوردداران کلین‌شیت در لیگ بودید ولی تا اینجای فصل هر کدام از شما فقط یک کلین‌شیت داشتید.

کلین‌شیت زمانی خوب است که آخر بازی برنده شوید وگرنه مساوی صفر- صفر ارزشی ندارد. کلین‌شیت چند سالی است که در ایران مُد شده ولی این مسئله هم بدون نتیجه‌گیری بی‌ارزش است. البته اینکه دروازه‌بان گل نخورد و کلین‌شیت کند خوب است و به خط دفاعی قوت قلب می‌دهد.

تسنیم: فکر می‌کنی مدافعان پرسپولیس می‌توانند برای دروازه‌بان‌ها قوت قلب باشند؟

صددرصد اینطور است، خوشبختانه مدافعان خوبی در پرسپولیس بازی می‌کنند که برای کل تیم قوت قلب هستند. 

تسنیم: نتایج پرسپولیس باعث شده انتقادهایی مطرح شود، در مورد این انتقادها چه صحبتی داری؟

انتقاد همیشه هست، حتی فصل گذشته که پرسپولیس نایب قهرمان لیگ شد هم از این تیم انتقاد می‌شد یا استقلال که در صدر جدول بود ولی به شیوه بازی این تیم انتقاد می‌شد. بعضی‌ها را اگر آزاد بگذارید از کار خدا هم انتقاد می‌کنند و ایراد می‌گیرند، همیشه نمی‌شود همه را راضی نگه داشت. برخی‌ها که انتقاد می‌کنند و ساز مخالف می‌زنند به فکر منافع شخصی خود هستند.

تسنیم: کمی هم در مورد تیم ملی صحبت کنیم، کی‌روش در تیم ملی ماندنی شد.

در این مورد نظری ندارم چون جایگاه بازیکن و مربی در تیم ملی مشخص است. مهم این است هر کسی که مربی تیم ملی می‌شود باید به تیم کمک کند. برای من فرقی نمی‌کند چه کسی سرمربی تیم ملی باشد اما برای خیلی‌ها فرق می‌کند!

تسنیم: فکر می‌کنی بتوانی دوباره به تیم ملی برسی؟

صدردصد، آن زمانی که 80،90 درصد برای حضور من در تیم ملی مخالفت می‌کردند، ثابت کردم می‌توانم با شرایطی که بنده خدا برایم رقم زده مبارزه کنم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon