روحانی وارد تاجیکستان شد/ آغاز مذاکرات خصوصی روحانی و رحمان

روحانی وارد تاجیکستان شد/ آغاز مذاکرات خصوصی روحانی و رحمان

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور با استقبال رسمی رئیس‌جمهور تاجیکستان وارد دوشنبه پایتخت این کشور شد.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در سطح هیئت عالی‌رتبه سیاسی ــ اقتصادی وارد دوشنبه پایتخت تاجیکستان شد.

وی در فرودگاه دوشنبه مورد استقبال "قهار رسول‌زاده" نخست‌وزیر، "سراج‌الدین اصل‌اف" و "برهان نظراف" وزرای خارجه و معارف علوم و جمعی از مقامات محلی و مقام‌های سفارت ایران قرار گرفت.

رئیس جمهور در ادامه برای استقبال رسمی از سوی "امامعلی رحمان" رئیس‌‌جمهور تاجیکستان عازم کاخ ملت شد.

ملاقات خصوصی رؤسای جمهوری ایران و تاجیکستان بلافاصله پس از انجام استقبال رسمی آغاز می‌شود.

همچنین نخستین دور مذاکرات مشترک مقام‌های دو کشور نیز در ادامه ملاقات خصوصی رؤسای جمهور ایران و تاجیکستان برگزار خواهد شد.

امضای اسناد همکاری‌های دوجانبه، دیدار با رئیس مجلس، نخست وزیر و سخنرانی در جمع اساتید و دانشجویان آکادمی علوم تاجیکستان از جمله برنامه‌های روز نخست سفر رئیس‌‌جمهور به دوشنبه است.

روحانی در سفر به تاجیکستان همچنین قرار است در چهاردهمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای شرکت کند.

سازمان همکاری‌های شانگهای (Shanghai Cooperation Organization)، بیست و پنجم خرداد 1380 هجری خورشیدی (15 ژوئن 2001) با عضویت چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان تأسیس شده است.

جمهوری اسلامی ایران، هند، افغانستان، مغولستان و پاکستان در این سازمان مقام ناظر را دارند.

اعضای سازمان همکاری شانگهای (SCO) با داشتن مساحتی معادل 30 میلیون و 189 هزار کیلومتر مربع، سه‌پنجم از مساحت آسیا و با جمعیتی در حدود یک میلیارد و 500 میلیون نفر، چیزی حدود یک‌چهارم جمعیت کره زمین را در اختیار دارند.

رئیس‌جمهور در حاشیه چهاردهمین اجلاس سران کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری شانگهای که با عنوان "همکاری، هم‌رشدی و هم‌شکوفایی" برگزار می‌شود، با مقامات کشورهای حاضر در این اجلاس دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon