۹۰ درصد هزینه گندم به کشاورزان همدان پرداخت شد


90 درصد هزینه گندم به کشاورزان همدان پرداخت شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از پرداخت ۹۰ درصدی پول گندم کشاورزان همدان خبرداد و گفت: اعتبارات بخش کشاورزی استان نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علیرضا رنجبر ضرابی امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان با اشاره به اینکه گستره فعالیت‌های سازمان جهاد کشاورزی بسیار است، اظهار کرد: خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان همدان انجام شده و تاکنون 90 درصد هزینه آن پرداخت شده است.

وی افزود: تاکنون 301 میلیارد تومان به کشاورزان استان بابت خرید تضمینی گندم توسط دولت پرداخت شده و 30 میلیارد تومان دیگر نیز مانده است که به زودی پرداخت می‌شود.

رنجبر ضرابی با اشاره به اینکه در سال‌های 89 و 90 سختی های بسیاری برای تامین کود مورد نیاز کشاورزان داشتیم، گفت: در سال 91، 40 هزار تن، سال گذشته 100 هزار تن و امسال 155 هزار تن کود برای کشاورزان استان تامین شده است.

وی عنوان کرد: سال گذشته 36 میلیارد تومان اعتبار برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی به استان همدان اختصاص داده شده که این رقم امسال به 46 میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه استان همدان در تامین برخی محصولات همچون سیب زمینی نقش اساسی در کشور دارد، گفت: از 750 هزار تن نیاز کشور به سیب زمینی در کشور در فصل تابستان 450 هزار تن توسط کشاورزان استان همدان تامین می شود.

رنجبر ضرابی با اشاره به اینکه از 30 ردیف اعتباری به دنبال جذب هستیم، گفت: در حال حاضر 3.7 درصد از اعتبارات ملی برای استان همدان در نظر گرفته شده و با وجود افزایش 20 درصدی اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی در سال 93، اعتبارات بخش کشاورزی استان 56 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال 91 محل اعتبارات ملی چهار میلیارد و 400 میلیون تومان برای بخش کشاورزی استان تخصیص داشتیم، بیان کرد: این رقم در سال گذشته 19 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان عنوان کرد: سال گذشته 36 میلیارد تومان برای استان همدان اعتبار در نظر گرفته شده بود که از این میزان 19 میلیارد تومان معادل 53 درصد تخصیص یافت.

رنجبر ضرابی افزود: امسال برای بخش کشاورزی استان همدان 57 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته با افزایش 56 درصدی رو به روست ولی به دنبال این هستیم تا اعتبارات امسال را تا 70 میلیارد تومان افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال 11 میلیارد و 500 میلیون تومان معادل 21 درصد اعتبارات تخصیص یافته است، گفت: عمده اعتبارات در بخش آب و خاک و برای اجرای آبیاری تحت فشار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه تاکنون 110 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده اند، اظهار کرد: 160 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مستعد اجرای آبیاری تحت فشار بوده و امسال نیز تجهیز 12 هزار هکتار از اراضی به این سیستم در دستور کار است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon