وزیر علوم نمی‌شوم/ایران برای فلسطین آمبولانس می‌خرد

وزیر علوم نمی‌شوم/ایران برای فلسطین آمبولانس می‌خرد

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمعیت هلال احمر با تشریح جزئیات مرگ دو دانش آموز در اردوگاه جوانان هلال احمر؛ با رد هرگونه پیشنهادی مبنی بر منصب وزارت علوم، از خرید ۱۰ آمبولانس برای فلسطینی‌های غزه خبر داد و گفت: واحدهای بهداشت و درمان غزه را بازسازی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تستیم، محمد فرهادی رئیس جمعیت هلال احمر در حاشیه برنامه‌های اردوگاه زیتون سازمان جوانان هلال احمر درباره اینکه آیا پیشنهادی برای منصب وزارت علوم به وی شده است، اظهار داشت: خیر، در این باره خبری نیز نیست، و قرار هم نیست خبری شود، چون هلال احمر بسیار خوب است، و باید خدمت کنیم.

وی درباره جدیدترین وضعیت کمک رسانی ایران به غزه نیز عنوان کرد: ما کمک‌های خوبی را از طریق فدراسیون صلیب سرخ به غزه داشتیم بطوریکه پولی که ما در اختیار آنان قرار دادیم آنها برای آسیب دیدگان غزه کالاهای مورد نیاز آنان را خریداری کردند. در این زمینه در چند نوبت از طریق کمیته صلیب سرخ کمک‌های ایران انجام شد. یک محموله 100 تُنی کمک‌های ایران نیز پس از دریافت مجوز از مصر صورت پذیرفت و دو روز قبل در بین مردم غزه توزیع شد. تیم هلال احمر کشورمان نیز مذاکراتی را در هلال احمر مصر و نماینده صلیب سرخ مستقر در این کشور داشتند.

ایران 10 آمبولانس برای فلسطین می‌خرد/بازسازی واحدهای بهداشت و درمانی غزه

فرهادی به درخواست‌های برای کمک‌ مجدد ایران به فلسطین نیز اشاره کرد و گفت: از درخواست‌های آنان نیاز به آمبولانس بود که مقدمات خرید 10 دستگاه آمبولانس در حال انجام است، و از یکی از کشورهای همسایه خریداری می‌شود و با هماهنگی فدراسیون صلیب سرخ برای غزه ارسال می‌شود. از نیازهای دیگر آنان نیز می‌توان به موتور برق و تانکر آب، اشاره کرد که برای تهیه آن اقدام می‌شود، همچنین، در زمینه بازسازی غزه به خصوص واحدهای بهداشت و درمانی آنان نیز با کمک هلال احمر ایران اقدام می‌کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور درباره اعزام مصدومان غزه به ایران نیز بیان داشت: ظاهراً آنچنان نیازی نبود که این مصدومان به کشورهای دور اعزام شوند بر این‌اساس در مصر تحت معالجه قرار می‌گیرند.

فرهادی درباره برنامه‌های اردوگاه زیتون نیز توضیح داد: این اردوگاه زیتون در منجیل برای شاخه دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر است که دانش آموزان از استان‌های مختلف با هماهنگی که با آموزش و پرورش شده است به این اردوگاه اعزام می‌شوند، و دختران و پسران دانش آموز به نوبت در این اردوگاه‌ها آموزش‌های طرح داد رس را می‌گذرانند و فعالیت‌ها و کلاس‌های آموزشی کمک‌های اولیه و فرهنگی را می‌گذرانند و پس از بازگشت به شهر و مدرسه خود به عنوان مربی کانون‌های دانش آموزی خود فعالیت می‌کنند، همچنین، ناگفته نماند این اردوگاه در مدت 70 روز بازسازی و آماده شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور درباره حادثه مرگ دو دانش آموز در اردوگاه بندر انزلی نیز توضیح داد: هلال احمر در بندر انزلی نیز اردوگاه دارد، در اردوی اخیر دانش آموزان المپیاد حضور داشتند که دانش آموزان از استان‌های مختلف به همراه یک مربی از آموزش و پرورش و یک مربی از سازمان جوانان هلال احمر استان مربوطه با آنان حضور دارند.

فرهادی در تشریح این حادثه مرگبار عنوان کرد: وقتی این دانش آموزان می‌خواستند به دریا بروند به آنان تذکر داده شد، همچنین، وقتی وارد اردوگاه می‌شوند تمام توصیه‌های ایمنی به آنان ارائه می‌شود، از آن طرف اردوگاه به صورت مستقیم به دریا راه ندارد، و با دیوارکشی محصور شده است، اما این دانش آموزان در زمان نهار و استراحت به دریا می‌روند مربیان نیز به آنان تذکر داده بودند، زیرا منطقه برای شنا ممنوع بود، که گوش ندادند، یکی از مربیان آموزش و پرورش از استان خودشان نیر با آنان بود و مسئولیت بردن دانش آموزان را قبول کرده بود، متاسفانه آنان پس از خارج شدن از اردوگاه که 10 نفر نیز بودند، در یک لحظه زیر پای آنان در دریا خالی می‌شود، 9 نفر آنان از آب خارج می‌شوند، یک نفر دچار غرق شدگی می‌شود و یک نفر هم که همراه آنان بود برای نجات اقدام می‌کند که وی نیز دچار حادثه غرق شدگی می‌شود، البته در اردوگاه آمبولانس و پزشک وجود داشت که در این حادثه نیز اقدامات احیاء انجام می‌شود، غریق نجات نیز در داخل اردوگاه بود ولی این دانش آموزان محدوده و ساعت شنا را رعایت نکردند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور درباره اینکه به هر حال این دانش آموزان به عنوان امانت نزد هلال احمر بودند و آیا از خانواده‌های آنان دلجویی می‌شود، عنوان کرد: این کارها از همان ساعات اولیه انجام شد، خانواده‌ها سریع به انزلی منتقل شدند، و با اقدامات بیمارستانی تمام کارهای احیاء برای این حادثه دیدگان انجام شد، تشیع جناره آنان نیز در نهایت صورت پذیرفت.

وی درباره وضعیت پوشش بیمه دانش آموزانی که در این اردوها شرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: بله، بیمه دارند، که در ادامه وحید قبادی دانا رئیس سازمان جوانان هلال احمر نیز در این باره توضیحاتی ارائه کرد، از جمله اینکه همه کسانی که در اردوهای هلال احمر حضور پیدا می‌کنند با رضایت والدین شرکت می‌کنند و گواهینامه پزشکی اولیه دارند، این شرکت کنندگان نیز تحت بیمه بودند و هر گونه خسارتی به آنان وارد شود پرداخت می‌شود.

همچنین در این راستا وحید قبادی دانا رئیس سازمان جوانان هلال احمر پیش از صحبت‌های رئیس جمعیت هلال احمر در سخنرانی خود درباره جزئیات مرگ دو دانش آموز در اردوگاه انزلی سازمان جوانان هلال احمر عنوان کرده بود که مربی و سرپرست این دانش آموزان که از آموزش و پرورش بود با مسئولیت خود دانش‌آموزان را به دریا و منطقه ممنوعه شنا برد، و تذکرات به آنان داده شد، ولی چون این مربی با آنان بود دیگر پیگیری بعدی نشد چون همه تصورشان این بود که سرپرست همراه آنان که از آموزش و پرورش است مراقبت می‌کند که متاسفانه منجر به این حادثه شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon