نمایشگاه سراسری صنایع دستی در همدان افتتاح شد


نمایشگاه سراسری صنایع دستی در همدان افتتاح شد

خبرگزاری تسنیم: نمایشگاه سراسری صنایع دستی در ۱۷۰ غرفه و در ۸۰ رشته از سراسر کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های استان همدان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی کشور با حضور معاون عمرانی استاندار همدان، شهردار همدان، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در محل دائمی نمایشگاه‌های استان همدان افتتاح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع دستی در جمع خبرنگاران با اشاره به هدف برگزاری این نمایشگاه به صورت سراسری اظهار کرد: هرچه قدر بتوانیم آثار هنرمندان را بهتر و بیشتر به مردم ارائه و معرفی کنیم در ماندگاری هنر اصیل و شاخص هر استان گام‌های موثر و ماندگاری برداشته شده است.

ریحان سروش مقدم تصریح کرد: نمایشگاه سراسری همدان در 170 غرفه و در 80 رشته برای نمایش آثار صنایع دستی مد نظر قرار گرفته تا مردم بتوانند از این تنوع آثار بهره‌مند شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با اختصاص یک سالن نمایشگاه به ورک‌شاپ بیان کرد: در سالن ابن سینا نمایشگاه، 40 غرفه ورک‌شاپ آثار صنایع‌دستی سراسر کشور به نمایش درآمده و یک غرفه نیز به آثار برگزیده صنایع دستی هر استان اختصاص یافته است..

وی به اختصاص 60 غرفه به صنایع دستی استان همدان اشاره کرد و افزود: بازدیدکنندگان و علاقه مندان از 20 تا 24 شهریورماه می توانند از ساعت 15:30 تا 21:30 از نمایشگاه بازدید کنند.

سروش مقدم عنوان کرد: با توجه به اینکه آثار هنری و ذوق هنرمندان در منازل همه ایرانیان کم است این نمایشگاه می‌تواند با معرفی آثار موجب ورود این آثار صنعتگران و هنرمندان سراسر کشور به منازل شود.

وی صنایع دستی را کار زنده و پویا دانست و افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند موجب رونق بازار هنرمندان شده و در روحیه مردم بسیار اثرگذار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه از صنایع‌دستی می توان در راستای افزایش صادرات غیر نفتی بهره گرفت، ابراز کرد: افزایش صادرات صنایع دستی موجب قطع وابستگی ما به نفت شده و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گام برداشت.

وی صنایع دستی را در جذب گردشگر بسیار موثر دانست و گفت: صنایع دستی در کارآفرینی و ایجاد اشتغال نیز بسیار تأثیرگذار است و صنعت پاکی است که در منزل نیز می‌توان تولید به بازار عرضه کرد.

سروش مقدم از برگزاری کارگاه آموزشی صنعتگران و هنرمندان خبر داد و گفت: یک دوره کارگاه آموزشی حفاظت و ایمنی کار در کارگاه‌های صنایع‌دستی ویژه صنعتگران برگزار می‌شود و در پایان گواهینامه به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon