رزمایش «مجاهدت‌های خاموش» هر شب با حضور ۵ هزار نفر برگزار می‌شود

رزمایش «مجاهدت‌های خاموش» هر شب با حضور 5 هزار نفر برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان از برگزاری رزمایش رزمی‌فرهنگی مجاهدت‌های خاموش در راستای هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: این رزمایش از روز شنبه ۲۲ شهریور به مدت ۳۰ شب و هر شب با حضور ۵هزار نفر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ابراهیم حسینی، مسئول ستاد راهیان نور سپاه بیت المقدس کردستان،  در محل نمایش رزمی فرهنگی سرزمین مجاهدت های خاموش اظهار داشت: با توجه به ایام حضور کاروان‌های راهیان نور به منطقه شمال‌غرب به ویژه استان کردستان و با توجه به قرار گرفتن در آستانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس سپاه بیت المقدس کردستان در این راستا برنامه‌هایی را تهیه و تدارک دیده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان به حضور کاروان‌های راهیان نور در استان اشاره کرد و افزود: در مدت 40 روز گذشته تا کنون 84 هزارنفر زائر از تمامی استان‌های کشور در استان کردستان حضور پیدا کرده‌اند و از مناطق یادمانی شهرستان‌های سروآباد، مریوان، بانه و سنندج بازدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه موضوع راهیان نور به عنوان یک عملیات بزرگ فرهنگی در سطح کشور انجام می شود، تصریح کرد: اکنون سالیانه در حدود 5 میلیون نفر از جمعیت سراسر کشور به مشهد شهیدان مشرف می‌شوند.

مسئول ستاد راهیان نور سپاه بیت المقدس کردستان ادامه داد: از برنامه های سپاه بیت المقدس کردستان افزایش سهم جذب زائر در استان می باشد، تا بتوانیم از 5 میلیون زائری که به مشهد شهیدان مشرف می‌شوند سهم جذب زائر در استان افزایش یابد. معتقدیم که در استان کردستان به جهت اینکه دو حماسه بزرگ یکی مبارزه با رژیم بعث عراق و دیگری مبارزه باضد انقلاب وجود داشته است سهم بزرگی در راهیان نور و انعکاس عملیات‌های بزرگ و مجاهدت‌های خاموش دارد.

وی اظهار داشت: 5400 شهید استان سند افتخار مردم کردستان برای حضور در دوران دفاع مقدس است و علاوه بر این مردم استان در مجاهدت‌هایی حضور دارند که مقام معظم رهبری این مجاهدت‌های را خاموش و کردستان را سرزمین مجاهدت‌های خاموش می‌نامند.

حسینی به راه اندازی کاروان‌های راهیان نور بعد از دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت:در واقع سهم استان کردستان به جهت حضور در دو دفاع مقدس باید بیشتر باشد و زمینه‌ها و زیر ساخت‌های حضور بیشتر مردم فراهم شود. در طی دو سال گذشته تا‌کنون محل اسکان کاروان‌های راهیان نور به چند برابر ارتقا پیدا کرده است.

وی بیان داشت: افزایش سهم مردم کردستان در عملیات با برکت فرهنگی راهیان نور نیازمند پای کار آمدن اراده ملی است و باید با فراهم ساختن زیر ساخت های راهیان نور امکان پذیرش زائران بیشتر از یک میلیون در استان وجود داشته باشد. متاسفانه به دلیل نبود یک اراده ملی آن چنان که باید ظرفیت راهیان نور که در استان باید وجود داشته باشد، فراهم نشده است.

مسئول ستاد راهیان نور سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به ارتقای پذیرش راهیان نور در استان، تصریح کرد: امسال بالغ بر 84 هزار نفر زائر وارد استان کردستان شده است. یکی از کارهای بسیار اثرگذار در عملیات با برکت فرهنگی راهیان نور برگزاری رزمایش‌های رزمی فرهنگی در استان های که دارای جذب زائر است، می‌باشد.

وی با بیان اینکه این رزمایش در دو سال گذشته نیز در استان کردستان انجام شده است، افزود: در سال های گذشته این زیر ساخت ها ضعیف بود اما امسال با همکاری مسئولین استان و حمایت ویژه سازمان بسیج از استان کردستان این رزمایش رزمی فرهنگی هر شب آمادگی پذیرش و حضور 5 هزار نفر را دارد. از روز شنبه 22 شهریور ماه به مدت 30 شب و هر شب نیز با حضور 5 هزار نفر از مردم شریف و متدین استان کردستان بویژه شهرستان سنندج این رزمایش برگزار می‌شود و برنامه ریزی برای حضور همه مردم استان فراهم شده است.

سرهنگ حسینی از برگزاری رزمایش فرهنگی رزمی در کنار دیگر امور فرهنگی و معنوی به عنوان اثرگذارترین کار فرهنگی نام برد و افزود: این برنامه در استان کردستان با عنوان رزمایش رزمی فرهنگی مجاهدت‌های خاموش انجام می‌شود.

حسینی ادامه داد: آیتم‌هایی که امسال برنامه‌ریزی شده توجه بیشترش به موضوع مجاهدت‌های خاموش استان و مبارزه با گروهک های ضد انقلاب و جنایات رژیم بعث عراق در بمباران شیمیایی شهرها و روستاهای استان می باشد که هر شب به صورت زنده انجام می‌شود. علاوه بر این نیز بخش هایی نیز در معرفی مجاهدت های مردم استان در عملیات های مختلف هشت سال دفاع مقدس و همچنین عملیات آزاد سازی خرمشهر و برنامه‌های دیگر پیش بینی شده است.

مسئول ستاد راهیان نور سپاه بیت المقدس اظهار داشت: ما زمینه را برای حضور تمامی مردم از اقصی نقاط استان مهیا کرده‌ایم و در واقع بلیطی که برای حضور در این رزمایش در نظر گرفته شده غیر قابل فروش و در اختیار آحاد مردم قرار می گیرد تا به صورت رایگان این رزمایش را که یادآور حماسه‌های بسیار بزرگ و بی‌نظیر در مبارزه با نوکران استکبار و رژیم بعث عراق است، ببینند.

حسینی بیان داشت: سپاه بیت المقدس کردستان رزمایش رزمی فرهنگی مجاهدت های خاموش را در راستای برنامه های راهیان نور و هفته دفاع مقدس برگزار می کند و مراحل کاری از یک ماه گذشته به صورت شبانه روز انجام شده و کار در مراحل پایانی است و از شنبه نیز به مدت یک ماه آماده پذیرش مردم عزیز و تمامی زائرین راهیان نور استان که در این مدت در سنندج حضور دارند هستیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران