نمایشگاه بین‌المللی "ایران قناری" در باغ گل رز شیراز برگزار شد


نمایشگاه بین‌المللی "ایران قناری" در باغ گل رز شیراز برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: نمایشگاه بین‌المللی ایران قناری پس از دو روز فعالیت در باغ گل رز شیراز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، نمایشگاه بین‌المللی ایران قناری شب گذشته به کار خود پایان داد و حسین همتی، برگزارکننده نمایشگاه و از فعالان حوزه پرورش قناری در استان فارس، اظهار کرد: نمایشگاه ایران قناری که نخستین نمایشگاه پرورش قناری در جنوب کشور است، با همکاری عباس عباسی، از پرورش‌دهندگان قناری استان اصفهان، برپا شده  است.

وی با بیان اینکه افراد علاقه‌مند به پرورش قناری و متخصص در این حوزه از سراسر کشور برای حضور در این نمایشگاه دعوت شدند، افزود: این افراد از شهرهای تهران، کرمانشاه، همدان، قم، کرمان و تمام شهرهای ایران که به نوعی پرورش‌دهنده قناری هستند به شیراز آمده اند.

برگزارکننده نمایشگاه و از فعالان حوزه پرورش قناری در استان با اشاره به انواع نژاد قناری، خاطرنشان کرد: قناری‌هایی که در این مجموعه و در سالن‌های پرورش قناری کل کشور هستند شامل نژادهای مختلفی از جمله جی‌بوس، اسپانیایی، ایتالیایی، فری، شامپیون، کراست، کاکلی، جی‌بری کلاستر و یک نژاد ایرانی به نام رسمی بلند ایرانی هستند که در بین همه این‌ها نژاد رسمی‌بلند ایرانی یا کشیده‌بلند ایرانی بسیار شاخص بوده و سرآمد قناری‌های ایران و جهان و از گران‌ترین آنها محسوب می‌شود.

همتی با بیان اینکه قیمت نژاد رسمی‌بلند ایرانی از یک میلیون تا 100 میلیون تومان نسبت به شاخص‌هایی که وجود دارد متغیر است، تصریح کرد: در این نمایشگاه که از دو روز گذشته آغاز به کار کرده، مردم برای دیدن آمده و انواع داروها، ویتامین‌ها و ملزوماتی که در پرورش قناری و وسایلی که در قفس قناری‌ها کاربرد دارد به نمایش درآمده و کسانی که نیاز داشته باشند خرید می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه افراد نژادهایی از قناری را که مورد نیازشان بوده خریداری کرده و برای پرورش می‌برند، اظهار کرد: این صنعت یک صنعت بسیار سودآور بوده و از نظر صادرات نیز ارزآوری فوق‌العاده‌ای برای کشور دارد و افراد علاقه‌مند به این حوزه می‌توانند با 20 میلیون تومان هزینه یک سالن پرورش قناری برپا کرده و در سال اول حدود 60 تا 80 درصد سرمایه خود را برداشت کرده و درسال دوم نیز به سودهی تا 200 درصد دست یابند.

به گزارش تسنیم عباس عباسی، یکی از سالن‌دارهای پرورش قناری در اصفهان و از برگزارکنندگان نمایشگاه ایران قناری در شیراز، اظهار کرد: این مجموعه با تعداد 2 هزار و 600 قناری به ارزش سه میلیارد تومان بر پا شده و مراکزی برای حمایت از این حوزه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه حوزه پرورش قناری در سال‌های گذشته در کشور آسیب دیده و افراد علاقه‌مند به صورت انفرادی فعالیت دارند، افزود: هرکسی بسته به توان مالی خود در این حوزه تلاش می کند و هیچ سازمان و ارگانی این افراد را حمایت نمی‌کند.

یکی از سالن‌دارهای پرورش قناری در اصفهان و از برگزارکنندگان نمایشگاه ایران قناری در شیراز بااشاره حجم بالای تجارت قناری در کشورهای اروپایی، خاطرنشان کرد: این تجارت در زمینه دارو برای قناری‌ها و خود قناری است.

عباسی با بیان اینکه  تاکنون در جنوب کشور چنین نمایشگاهی بر پا نشده بوده، تصریح کرد: با لطف دوستان فعال در استان فارس و دعوت از فعالان این عرصه از نقاط مختلف کشور این مجموعه گردآوری شده و این برنامه پایه‌گذاری شده و نمایشگاه ایران قناری پس از دو روز فعالیت به کار خود پایان داده است.

وی با اشاره به آدرس سایت‌های www.qanariiran.com , www.Shirazqanari.com، عنوان کرد: در این نمایشگاه حدود 2 هزار و 600 قناری به نمایش درآمده که تا روز دوم برپایی نمایشگاه تعداد 2 هزار و 100 عدد قناری به فروش رفته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon