هشدار عمار حکیم درباره اهداف خطرناک داعش در آواره کردن مردم عراق

هشدار عمار حکیم درباره اهداف خطرناک داعش در آواره کردن مردم عراق

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در نشست آوارگان درباره اهداف خطرناک تکفیری ها از آواره کردن مردم مناطق تحت اشغال آنها هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه الفرات نیوز، عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: موضوع آوارگان بزرگتر از آن است که به فراهم آوردن غذا و آب برای خانوارها منتهی شود.

وی افزود: در حال حاضر بیش از یک سوم مساحت کشور عزیزمان تحت اشغال تروریست هاست و میلیون ها نفر از شهرها و روستاهای خود آواره شده اند که به دنبال امنیت و سرپناهی هستند و ما مسئولیت بزرگی داریم.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد: این خجالت آور است که فردی در کشورش آواره باشد.گام نخست برای مقابله با موضوع آوارگان پرهیز از  وارد کردن موضوع به کشمکش های سیاسی است و نباید از این موضوع بهره برداری سیاسی شود.

حکیم گفت: عراق در برابر فاجعه انسانی قرار دارد و ما باید تعامل قوی با موضوع داشته باشیم.جنایت تروریست ها در آواره کردن ساکنان مناطق مختلف عراق باید در سازمان ملل و دیگر سازمان ها ثبت شود.

وی بیان کرد: از حمایت منطقه ای و بین المللی علیه داعش باید بهره برداری شود و خطرناک بودن این گروهک برای همگان روشن شود.این گروهک همه را تهدید می کند و استثنایی برای بر کشوری قائل نیست و هیچ کشوری نمی تواند از گزند آن در امان باشد به ویژه که این گروهک تروریست های از هشتاد کشور تروریست جذب کرده است و ادوات پیشرفته ای در اختیار دارند.اگر سرطان تروریسم به دیگر کشورها سرایت کند تبعات خطرناکی به دنبال خواهد داشت.

حکیم تاکید کرد: مشکل آوارگی زمانی است که آوارگان در منطقه ای برای همیشه باقی بمانند زیرا بافت جمعیت شناسی به هم می خورد. هدف تروریست ها از بین بردن تنوع جمعیتی، مذهبی، دینی و قومیتی است ما باید به این سیاست داعشی ها هوشیار باشیم و تصمیماتی اتخاذ نکنیم که به تروریست ها در رسیدن به اهدافشان کمک کرده باشیم.
آوارگان نباید برای همیشه در مناطقی که هم اکنون در آن به سر می برند باقی بمانند و اسکان این آوارگان برای همیشه خطرناک و خطر قرمز است و نباید با موضوع احساسی برخورد شود.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق بیان کرد: ما از دولت می خواهیم که ضمن کمک مالی به آوارگان چادرهای موقت برای آن اختصاص دهد و نیازهای ضروری آنها را برطرف کند.

وی افزود: گذرگاه انسانی امن برای خروج آوارگان از مناطقی که شاهد عملیات نظامی است باید ایجاد شود.نشست آوارگان باید تصمیماتی علمی و عملی برای مقابله با این فاجعه اتخاذ کند و هیئت عالی فجایع و بحرانها که بتواند با حوادث انسانی و بحران ها برخورد قوی داشته باشد تاسیس شود.

وی ضمن تبریک به مناسبت تشکیل کابینه جدید اعلام کرد: ما در شرایط خطرناکی قرار داشتیم و در آستانه بن بست در روند سیاسی بودیم که رهبران مسئولیت پذیری خود را ثابت کردند.از مرجعیت دینی که نشان داد به همه عراقی ها نگاه یکسانی دارد قدردانی می کنم.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان