بیش از ۳هزار نمازخانه در مدارس استان کرمانشاه وجود دارد


بیش از 3هزار نمازخانه در مدارس استان کرمانشاه وجود دارد

خبرگزاری تسنیم: مسئول ستاد اقامه نماز اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: امروزه نیز تمامی مدارس استان مجهز به نمازخانه هستند که از مجموع ۳هزار و ۷۵ نمازخانه، یک هزار و ۳۲ نمازخانه در متراژ قابل قبول و مابقی در سطح مساحت کلاسی هستند.

قربان قنبری در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های مهم در ارزیابی عملکرد مدیران، نحوه توسعه فرهنگ اقامه نماز جماعت در مدرسه است و امروزه نیز تمامی مدارس استان مجهز  به نمازخانه هستند که از مجموع 3هزار و 75 نمازخانه، یک هزار و 32 نمازخانه در متراژ قابل قبول و مابقی در سطح مساحت کلاسی هستند.

مسئول ستاد اقامه نماز اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از برپایی نماز جماعت در اکثر مدارس شهری و روستایی استان خبر داد و افزود: تعداد روحانیونی که در امر برپایی نماز جماعت در سطح مدارس استان مشارکت دارند افزون بر حضور افتخاری 2هزار نفر از فرهنگیان و 569 نفر روحانی هستند.

قنبری احیای مجدد دارالقرآن‌ها در ماه‌های اخیر را از اخبار نوید بخش دانست و بیان کرد: در هر منطقه آموزشی یک دارالقرآن مستقل مستقر است که اقداماتی از جمله هماهنگی شرکت در تشکیل جلسه مدیران در بیت امام جمعه، برگزاری و اقامت نماز جماعت در مدارس، ساماندهی ائمه جماعات و روحانی مدارس را انجام می‌دهند.

وی توسعه و ترویج فرهنگ نماز و اقامه نماز جماعت را مهمترین حرکت تربیتی خواند که با تلاش مدیران و کادر آموزشی و پرورشی در واحدهای آموزشی به وقوع می‌پیوندد در نتیجه با عنایت به نقش و تأثیر تربیتی فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآن، نماز و عترت  در دانش‌آموزان و اهتمام مقام عالی وزارت مبنی بر فرهنگ قرآن، نماز و عترت برخی از برنامه‌ها برای سال تحصیلی جدید تدوین شده‌است.

مسئول ستاد اقامه نماز اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه پیرامون برنامه‌های ستاد اقامه نماز گفت: اهتمام جدی در اجرای مفاد سند تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مراکز آموزشی و تربیتی مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، برنامه‌ریزی جهت اقامه نماز جماعت در ادارات و واحدهای آموزشی و تعیین زنگ نماز در متن برنامه روزانه مدارس در تمامی دوره‌ها و پایه های تحصیلی به مدت 30 دقیقه، از جمله این برنامه‌ها هستند.

قنبری افزود: ساماندهی ائمه جماعات روحانی برای اقامه نماز جماعت در واحدهای آموزشی با استفاده از حضور روحانیون یا همکاران فرهنگی، عدم تغییر کاربری فضای نمازخانه‌های  مدارس و زیباسازی آن‌ها به گونه‌ای که زیبنده این فریضه الهی باشد و تشکیل کلاس‌های آموزش خانواده از دیگر برنامه‌های سال تحصیلی جدید است.

مسئول ستاد اقامه نماز اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه مدرسان را ملزم به امر مهم توسعه فرهنگ نماز حداقل به مدت 2 جلسه دانست و بیان کرد: شرکت در نماز جماعت دانش‌آموزان هنگام بازدید از مدارس، تشکیل مستمر جلسات ستاد اقامه نماز در سطح ادارات و مدارس و تشویق فعالان در این زمینه از دیگر برنامه‌های مدون سال تحصیلی جدید برای مسئولان آموزش و پرورش است.

وی افزود: بسترسازی مناسب جهت حضور فعال و چشمگیر دانش‌آموزان و فرهنگیان در نماز عبادی سیاسی جمعه، نظارت کامل بر مراسم ابتدایی مدارس با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی اعم از کرسی‌های تلاوت، نغمات قرآنی، برنامه‌ریزی مناسب جهت برگزاری هرچه  بهتر مسابقات قرآن، نماز و عترت، اجرای طرح بلال که پخش اذان در اول وقت شرعی از بلندگوی مدارس از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

قنبری به اجرای طرح نغمه‌های نورانی قرآن کریم و برپایی محافل انس با قرآن، اجرای طرح آموزش عملی نماز در تمامی مدارس ابتدایی و متوسطه دوره اول، برپایی مراسم باشکوه و شایسته در مناسبت‌های ولایی نظیر ایام دهه کرامت، دهه امامت و ولایت، دهه محرم، دهه صفر و غیره به عنوان دیگر برنامه‌های امسال اشاره کرد.

مسئول ستاد اقامه نماز اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه برنامه‌ریزی و اهتمام جدی در اجرای طرح پیوند مدرسه و مسجد و ارسال گزارش کامل به این اداره، برنامه‌ریزی، مدیریت و اداره کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن در سطح اداره با تشکیل دبیرخانه، استمرار جلسات و پیگیری مصوبات را از دیگر برنامه‌های ستاد اقامه نماز برای سال تحصیلی جدید خواند.

انتهای پیام /

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon