علت به تعویق افتادن خدمات اورژانس/جزئیات تصادفات ۳ هفته آخر شهریور

علت به تعویق افتادن خدمات اورژانس/جزئیات تصادفات 3 هفته آخر شهریور

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی سازمان اورژانس کشور با تشریح علت برخی به تعویق افتادن خدمات اورژانسی در حوادث ترافیکی؛ جزئیات تصادفات ۳ هفته آخر شهریور را عنوان کرد.

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، در تشریح حوادث سه هفته آخر شهریور اظهار داشت: در سه هفته آخر شهریور بالغ بر 370 مورد حادثه ویژه ترافیکی رخ داد که 767 آمبولانس برای کمک رسانی اعزام شدند که براساس آمار 2 هزار و 403 مصدوم و فوتی در این حوادث به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: از این آمار 2 هزار و 403 نفر بالغ بر 2 هزار و 98 نفر مصدوم بودند و 174 نفر نیز فوت کردند که 157 نفر قبل از رسیدن اورژانس فوت کرده بودند و در نهایت 131 نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور به آمار واژگونی‌های سه هفته آخر شهریور نیز اشاره کرد و گفت: کل واژگونی‌های در این مدت 137 مورد بوده است که برای ارائه خدمات اورژانسی، بالغ بر 264 آمبولانس به محل این واژگونی‌های اعزام شده است که بر اثر این واژگونی‌ها 801 نفر به بیمارستان اعزام شدند و 51 نفر نیز درمان سرپایی شدند. همچنین، 54 نفر نیز فوت کردند که 50 نفر از این افراد قبل از رسیدن اورژانس فوت کردند.

خالدی بیان داشت: از 137 واژگونی، 10 واژگونی مربوط به اتوبوس و مینی بوس بوده است که 191 مصدوم و فوتی به همراه داشت از جمله اینکه 170 نفر به بیمارستان اعزام شدند و 5 نیز فوت کردند که 4 نفر از آنان قبل از رسیدن اورژانس فوت کردند. همچنین، 16 نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور به خواسته وزارت بهداشت و اورژانس کشور از مردم در زمان حوادث ترافیکی نیز اشاره کرد و عنوان داشت: در زمان تصادفات انتظار است تا حتماً افراد با اورژانس تماس بگیرند، و حادثه را با جزئیات آن اعلام کنند، از جمله تعداد مصدومان را عنوان کنند و حتی در صورت نیاز به امکانات اطفاء حریق؛ این اطلاعلات را بیان کنند.

خالدی ادامه داد: افراد در تماس با اورژانس، جزئیات دیگری از جمله «لاین وقوع تصادف» را نیز عنوان کنند و حتماً مسیر رسیدن اورژانس به حادثه نیز باز نگه دارند، و از همه مهمتر کسی که با اورژانس تماس می‌گیرد خط ارتباطی خود را مشغول نگه ندارد تا پرسنل اورژانس در صورت نیاز با آنان تماس بگیرند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور به یکی از مشکلات عمده اورژانس که باعث به تعویق افتادن خدمات اورژانسی به مصدومان شود، اشاره کرد و بیان داشت: یکی از عمده مشکلات تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی؛ آن است که افراد با مشاهده حوادث ترافیکی، جزئیات دقیقی از تعداد مصدومان و وضعیت حادثه ارائه نمی‌کنند و این باعث می‌شود وقتی آمبولانس به محل حادثه می‌رسد پرسنل اورژانس متوجه می‌شوند که باید تعداد دیگری آمبولانس نیز به محل حادثه اعزام شود و تازه آن زمان آمبولانس جدید درخواست می‌شود که این مسئله باعث کندی خدمات اورژانسی می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon