آغاز فیلمبرداری مستند «پدرم ایران، مادرم ایران» از هفته آینده

آغاز فیلمبرداری مستند «پدرم ایران، مادرم ایران» از هفته آینده

خبرگزاری تسنیم: عاطفی، کارگردان مستند «پدرم ایران، مادرم ایران» از آغاز فیلمبرداری این مستند از هفته آینده خبر داد. این مستند در مورد شهدایی است که از پرورشگا‌ه‌ها به جبهه جنگ رفتند.

رضا عاطفی، کارگردان مستند «پدرم ایران، مادرم ایران» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از آغاز فیلمبرداری این مستند از هفته آینده خبر داد و گفت: تحقیقات این مستند 60 دقیقه‌ای که در مورد بچه‌هایی است که از پرورشگاه‌ها به جبهه‌های جنگ رفتند ادامه دارد.

وی افزود: طرح این فیلم از سال 86 و زمانی که من به صورت اتفاقی عکس تعدادی از این شهدا را در دفتر بهزیستی ولیعصر دیدم، شکل گرفت اما از آن زمان تاکنون هیچکس با ساخت این طرح موافقت نمی‌کرد. با اینکه تاکنون فیلمی در این مورد ساخته نشده است اما هیچ یک از مراکز مرتبط با مستندسازی تمایلی به ساخت این فیلم نداشتند.

کارگردان مستند «پدرم ایران، مادرم ایران» خاطرنشان کرد: این فیلم به صورت کلی به موضوع جبهه رفتن این افراد می‌پردازد. در طول 8 سال دفاع مقدس حدود 5000 نفر از پرورشگاه‌های سراسر کشور به جبهه‌های جنگ رفتند که برخی از آنها شهید شدند و برخی دیگر امروز جانباز و آزاده هستند.

عاطفی اضافه کرد: چون برای اولین‌بار بود که به چنین موضوعی پرداخته می‌شد من تلاش کردم به صورت کلی به موضوع بپردازم و دنبال شخص خاصی نروم تا بتوانم حال و هوای این افراد را نشان دهم. آنها در زندگی خود کسی را نداشتند و حالا هم کسی را ندارند و به همین دلیل است که به آنها بی‌توجهی شده است. حتی ما که فیلمساز هستیم به آنها توجه نکردیم.

وی در پایان گفت: در این فیلم بازسازی نداریم، البته فیلم مصاحبه صرف نیز نیست. برای اولین قدم من به شهرهای مختلف می‌روم تا رزمندگان پرورشگاهی که هنوز شهید نشده‌اند را پیدا کنم تا بعد از گفت‌وگو با آنها به افرادی که شهید شده‌اند بپردازم.

مستند «پدرم ایران، مادرم ایران» به کارگردانی رضا عاطفی و تهیه‌کنندگی ناهید دل‌آگاه در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

 

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل