پنتاگون: آمریکا ۵هزار معارض سوری را آموزش می‌دهد

پنتاگون: آمریکا 5هزار معارض سوری را آموزش می‌دهد

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی پنتاگون از طرح دولت آمریکا برای آموزش ۵‌هزار معارض سوری در کشور عربستان با هدف آمادگی برای مبارزه با داعش خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از واشنگتن تایمز، پنتاگون اعلام کرد که قصد دارد در قالب طرح رئیس‌جمهور این کشور  برای مبارزه با گروه داعش سالانه پنج هزار معارض سوری را آموزش دهد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون در ارائه توضیحاتی درباره طرح 500 میلیون دلاری اوباما برای آموزش و تجهیز شورشیان سوری با هدف مبارزه با گروه داعش این مطلب را اعلام کرد.

به گفته کربی هدف آموزش و تجهیز شورشیان سوری در یک کشور خارجی در بازه زمانی نزدیک به یک سال است. وی با اشاره به نام کشور عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور به عنوان یکی از متحدان آمریکا در خاورمیانه آمادگی خود را برای میزبانی از آموزش شورشیان سوری در این کشور اعلام کرده است.

البته این طرح که از سوی دولت به کنگره ارائه شده است هنوز به تصویب نرسیده و با توجه به سابقه نه چندان خوب شورشیان در کسب برتری در سوریه، اعضای کنگره با دقت خاصی این طرح را مورد بررسی قرار داده‌اند.

بااینحال مشکلاتی جدی در این میان دیده می‌شود. هدف آمریکا در حال حاضر نابودی داعش است اما شورشیان سوری بر روی سرنگونی دولت اسد متمرکز شده‌اند. احتمال گسترش احساسات ضد آمریکایی و چگونگی اطمینان از به دور ماندن تسلیحات ارسالی آمریکا از دسترس داعش موضوعاتی هستند که باید به دقت مد نظر قرار گیرند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان