۳ شرط «آشنا» برای نظرسنجی درباره وزیر پیشنهادی علوم/"فردی که بتواند از مجلس رای بگیرد"

3 شرط «آشنا» برای نظرسنجی درباره وزیر پیشنهادی علوم/"فردی که بتواند از مجلس رای بگیرد"

خبرگزاری تسنیم: حسام الدین آشنا در یک نظرسنجی مجازی برای گزینه پیشنهادی به مجلس به منظور تصدی وزیر علوم، از مخاطبان خود خواست که فردی را معرفی کنند که بتواند از مجلس نهم رای هم بگیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حسام الدین آشنا در این نظرسنجی خود که به صورت اینترنتی و در شبکه های اجتماعی صورت گرفته نوشته است: "اگر قرار باشد شما وزیر علوم و تحقیقات و فناوری را به رئیس جمهور پیشنهاد بفرمایید چه کسی را معرفی می کنید؟ کسی که هم مقبول دانشگاهیان باشد و  هم بتواند رای مجلس را بدست آورد. هم بتواند توسعه علمی و فرهنگی دانشگاه ها را با قدرت دنبال کند."

بر اساس این گزارش، پس از استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری، رایزنی‌ها و گمانه‌زنی‌های مختلفی برای وزیر پیشنهادی بعدی صورت گرفته است. نمایندگان مجلس و برخی شخصیت‌ها و همچنین دانشگاهیان تاکید می‌کنند فرد پیشنهادی بعدی باید شخصیتی باشد که از اشکال‌های وارد بر فرجی‌دانا که مهمترین آنان ایجاد فضای سیاسی‌بازی در دانشگاه و میدان دادن به برخی حامیان فتنه بود، مبرا باشد تا دانشگاه‌ها در یک فضای علمی و با نشاط بتوانند سرعت رشد علمی کشور را حفظ کرده و حتی آن را ارتقا دهند.

هم‌اکنون محمدعلی نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم و تحقیقات معرفی شده است. وی در یکی از مصاحبه‌های خود در هفته گذشته اعلام کرده بود که "انشاءالله خودم به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی می‌شوم" اما وی فردای همان روز در مصاحبه دیگری اعلام کرد که این جملات را "به شوخی" به زبان آورده است.

انتهای پیام/

واژه های کاربردی مرتبط
واژه های کاربردی مرتبط
پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon