جمهوری اسلامی ایران الگوی مجاهدان جهان در مقابله با نظام سلطه است


جمهوری اسلامی ایران الگوی مجاهدان جهان در مقابله با نظام سلطه است

خبرگزاری تسنیم: معاون اول قوه قضائیه در کرمانشاه گفت: ایران اسلامی به برکت مجاهدت مجاهدان در معادلات جهانی تأثیرگذار است و امروزه تمام این نهضت‌های به پا خواسته دنیا برای مقابله با نظام سلطه از الگوی جمهوری اسلامی ایران پیروی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه رؤسای کل دادگستری استان کرمانشاه اظهار کرد: زمانی که نام کرمانشاه را می‌شنویم غیرت دینی، حمیت اسلامی و پهلوانی در ذهن متبادر می‌شود زیرا این استان در تمام طول 8 سال دفاع مقدس در تیررس دشمن بود و با تمام وجود در برابر دشمن بعثی و پس از آن در برابر منافقان استقامت کرد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه امروز مجد و عظمت اسلام در دنیا طنین‌انداز شده است، تصریح کرد: با صدور انقلاب اسلامی به جهان قدرت اسلام به باور همه سلطه‌گران و نظام سلطه رسیده است و امروز دشمنان به عظمت اسلام اعتراف می‌کنند.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به اینکه ایران اسلام به برکت مجاهدت مجاهدان در معادلات جهانی تأثیرگذار است و در مسائل منطقه نقش اساسی دارد، افزود: امروزه تمامی نهضت‌های به پا خواسته در دنیا برای مقابله با نظام موجود از الگوی جمهوری اسلامی ایران پیروی می‌کنند.

وی افزود: امثال آقای کسینجر که فرد ایدئولوگ غرب است به زبان می‌آورد و اقرار می‌کند که قدرت ایران در جهان ممتاز است و نقش ایران اسلامی در خارج از کشور به سبب وجود مردمی است که از آغاز انقلاب تا به امروز با ایمان، اعتقاد و توکل به خدا وحدت و همدلی که یک بخش از این وحدت و همدلی در دفاع مقدس متجلی شد برای این نظام مبارزه، مقاومت و جهاد کرده‌اند.

معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: این مردم شایسته نهایت خدمت‌گذاری هستند و برای یکایک مسئولان نظام اسلامی خادم این مردم بودن افتخاری است و بر این اساس خدمت در تمامی شئون نظام اسلامی به دلیل شایستگی ملت ایران بدون توجه به منصب بوده و تنها خدمت به نظام، مردم و اسلام اهمیت دارد.

اژه‌ای نعمت حضور در زیر چتر ولایت‌فقیه را یکی از توفیقات خدمتگزاران این نظام الهی بیان کرد و گفت: یکایک خدمتگزاران این نظام اسلامی می‌‌بایست شکرگزار این نعمت باشند و یکی از ویژگی‌های بارز حکومت اسلامی مسئول بودن مردم در کنار یکدیگر است زیرا در  قانون اساسی وظایف مردم نسبت به یکدیگر، نسبت به نظام و حکومت نسبت به مردم آمده است.

وی با بیان اینکه قانون اساسی ما یک قانون بسیار مترقی و تأمین‌کننده حقوق فرد و جامعه است، خاطرنشان کرد: این قانون اساسی با اتکا بر توحید، معاد، وحی و امامت تکالیف همه را نسبت به یکدیگر مشخص کرده است و در اصل دوم این قانون پایه‌های ارزشی و اساسی این نظام و در اصل پنجم وظایف حکومت نسبت به مردم آمده است.

معاون اول قوه قضائیه یکی از وظایف مهم حکومت نسبت به مردم را فراهم ساختن محیط مساعد برای رشد همه فضائل اخلاقی بیان کرد و افزود: اگر جامعه‌ای می‌خواهد به تعالی، شکوفایی اقتصادی، جهش اقتصادی برسد و جویای امنیت و اخلاق باشد نیازمند ایجاد یک فضای مساعد برای رشد فضائل اخلاقی است تا زمینه تحقق مدینه فاضله فراهم شود.

اژه‌ای نیاز فراهم شدن محیط مساعد رشد فضائل اخلاقی را کارهای ایجابی و سلبی عنوان و خاطرنشان کرد: برای ساختن محیط مساعد برای رشد این 2 شرط لازم است زیرا بدون دیگری تحقق این شرایط انجام نمی شود چنانچه که کارهای مثبت و برداشتن مزاحمت و موانع در کنار یکدیگر می‌بایست انجام شود.

وی با اشاره به اینکه همه مومنان باید معروفها را در جامعه بسط و گسترش و از منکرات جلوگیری کنند، خاطرنشان کرد: دولت به معنای اعم یعنی حکومت اسلامی و اخص یعنی قوه مجریه وظیفه دارد برای ملت ایجاد شغل کند و علاوه بر تهیه مسکن زمینه‌های تعلیم و تربیت را بخصوص برای جوانان فراهم کند.

معاون اول قوه قضائیه افزود: قوه قضائیه موظف است مسائل قضایی آحاد جامعه را برطرف و مفسدین را شناسایی و مجازات کند و از این طریق عدالت و حق را در جامعه گسترش دهد.

اژه‌ای با بیان اینکه جان و روان جامعه باید سالم باشد، خاطرنشان کرد:‌ دولت علاوه بر تأمین سلامت جسم جامعه، سلامت روح آن را نیز فراهم سازد و مخاطرات روانی را نیز برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه ماهواره‌‌ها هزاران فساد را با جامعه تزریق می‌کنند، عنوان کرد: همه آحاد جامعه باید بتوانند همچون گذشته و با استفاده از فناوری‌های جدید مسائل و مشکلات را مرتفع سازند.

معاون اول قوه قضائیه با تأکید بر اینکه فضای همدلی مناسبی بین نهادهای استان کرمانشاه وجود دارد، خاطرنشان کرد: هر چقدر که فضای همدلی و تعامل بین نهادها بیشتر باشد برکت خدا بیشتر می‌شود و در این میان سهم قوه قضائیه بیشتر از سایر نهادها است.

اژه‌ای با اشاره به اینکه مشورت کردن یک قاضی به معنای از دست دادن توانایی قضا نیست، افزود: رئیس دادگستری جدید باید بتواند از نماینده ولی‌فقیه و همکاران خود مشورت بگیرد و البته این مهم باید با حفظ حریم مسئولیت‌ها انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از هنجارشکنان در جامعه به اشکال مختلف خاطر مردم را آزرده می‌کند، بیان کرد: قوه قضائیه باید با همکاری نهادهای دولتی از بروزر تخلفات پیشگیری کند و در صورت تخلف برخوردهای مناسب و بازدارنده انجام شود.

معاون اول قوه قضائیه به اجرای احکام اشاره کرد و افزود: قوه قضائیه باید اجرای احکام، نظارت و سرکشی بر آن را جدی بگیرد زیرا اگر حکم قوه قضائیه به موقع و به درستی انجان نشود اعتماد مردم سلب می‌شود.

اژه‌ای به توجه مسئولان قوه قضائیه به خانواده‌هایشان اشاره و عنوان کرد: مسئولان قوه قضائیه باید توجه داشته باشند هر چقدر مسئولیت آنان سنگین‌تر می‌شود نیاز آنها به استمداد از خداوند و اهل‌بیت (ع) بیشتر می‌شود زیرا که شیطان وسوسه‌انگیز است و از طریق مسئولیت‌ها وارد می‌شود.

به گزارش تسنیم، در پایان این مراسم حکم مسئولیت محمد‌رضا عدالت‌خواه رئیس کل جدید دادگستری استان کرمانشاه به وی اعطا شد و از حجت‌السلام علی مظفری رئیس کل سابق دادگستری استان نیز تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon