بازار فروش دائمی صنایع دستی در خارج از کشور ایجاد می‌شود


بازار فروش دائمی صنایع دستی در خارج از کشور ایجاد می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور از پرداخت تسهیلات برای ایجاد بازارچه‌های دائمی فروش صنایع دستی خبر داد و گفت: بازار فروش دائمی صنایع دستی در خارج از کشور راه اندازی می شود.

بهمن نامور مطلق در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع دستی کشوری در همدان در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های سازمان این است که بازارچه‌های فروش دائمی صنایع دستی را در کشور راه‌اندازی کند.

وی با اشاره به اینکه فروش تولیدات هنرمندان صنایع دستی یکی از اولویت‌های سازمان است، افزود: تاکنون برای ایجاد هفت بازارچه دائمی صنایع دستی در کشور تسهیلات پرداخت شده و عملیات اجرایی را آغاز کرده اند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه امیدواریم در سال‌های آینده بازارچه‌های دائمی بیشتری را راه‌اندازی کنیم، عنوان کرد: به دنبال نقاط فروش ثابت هستیم اما نمایشگاه‌ها را هم ادامه می دهیم چراکه نمایشگاه‌ها تنها محل فروش نبوده و محل تبادل آرا، گفت و گو و نزدیکی هنرمندان و مردم است.

وی با اعلام اینکه معرفی تولیدات و آثار صنایع دستی ایران در خارج از کشور نیز از اولویت‌های سازمان محسوب می‌شود، گفت: به دنبال این هستیم تا در خارج از کشور نیز بازار فروش دائمی صنایع دستی ایجاد شود.

نامور مطلق بیان کرد: اگر فعالان بخش خصوصی در حوزه صنایع دستی درخواستی برای شرکت در نمایشگاه‌های خارجی داشته باشند حمایت‌های لازم را انجام می دهیم.

وی درباره خانه‌های صنایع دستی نیز گفت: تاکنون خانه صنایع دستی در چهار استان راه‌اندازی شده و هر استانی که آمادگی لازم را داشته باشد، در آن جا نیز افتتاح می‌شود.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور ابراز امیدواری کرد پس از مراکز استان‌ها، خانه های صنایع دستی در سطح شهرستان‌ها ایجاد شود تا از این طریق بتوان در زمینه آموزش تولید صنایع دستی و محلی برای عرضه آن داشته باشیم.

وی درباره وجود تولیدات چینی در بازار ایران نیز بیان کرد: به برخی مبادلات پایاپای معتقدیم، هر کشوری اجازه حضور و فروش صنایع دستی ایران را بدهد به طور قطع می‌تواند کالاهای خود را در بازار ایران عرضه کند.

نامور مطلق با اشاره به اینکه اعتماد بالایی به تولیدات صنایع دستی داخلی داریم، تاکید کرد: تولیدات صنایع دستی داخلی می‌تواند با تولیدات خارجی رقابت داشته باشد و این نکته از نقاط قوت ما محسوب می‌شود.

وی بر برخورد با کالاهای قاچاق تاکید کرد و گفت: برخی کالاها به عنوان صنایع دستی از مبادی غیر قانونی وارد کشور می‌شوند که قاچاق محسوب شده و باید با آن برخورد شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon