آمار ارتکاب جرائم خشن در استان اردبیل روبه کاهش است


آمار ارتکاب جرائم خشن در استان اردبیل روبه کاهش است

خبرگزاری تسنیم: دادستان اردبیل گفت: خوشبختانه استان اردبیل از نظر ارتکاب جرائم خشن دسته اول در رتبه های پائین کشوری قرار دارد ولی اکثر پروندهای کیفری متشکله در استان مربوط به جرائمی است که بر اثر عدم کنترل رفتار از سوی افراد ناشی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، دادستان عموم و انقلاب اردبیل، صبح امروز در نشستی ضمن تشریح اهمیت افزایش اطلاعات حقوقی مردم اظهار کرد: آگاهی مردم از حق و حقوق خویش و دیگران مسلما در مراودات روزانه مردم بسیار موثر بوده و مردم را بیشتر به قانونمند بودن سوق می‌دهد.

وی گفت: در این بین نباید از نقش نهادهای فرهنگی، رسانه ها  به ویژه صدا و سیما در فرهنگ سازی به سادگی گذشت.

عتباتی در تبین جرائم، ضمن برخورد قاطع با هرگونه جرائم ارتکابی، آن را به دو دسته اصلی جرائم خشن که شامل قتل آدم ربایی، سرقت های مسلحانه می باشد و نیز جرائم که منشأ آن عدم کنترل رفتارهای آنی می باشد تقسیم بندی کرد.

وی بیان کرد: خوشبختانه استان اردبیل از نظر ارتکاب جرائم خشن دسته اول در رتبه های پائین کشوری قرار دارد ولی اکثر پروندهای کیفری متشکله در استان مربوط به جرائمی است که بر اثر عدم کنترل رفتار از سوی افراد ناشی شده است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل  افزود: برای مقابله با این امر و در راستای کاهش جرائم شورای عالی مدیریت پیشگیری از وقوع جرائم، در استان فعال بوده که به صورت مستمر تشکیل جلسه داده و راهکارهای لازم در زمینه کاهش جرائم در آن شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon