هدف آمریکا از ایجاد ائتلاف جهانی بر ضد داعش جبران سرخوردگی شکست در غزه است

هدف آمریکا از ایجاد ائتلاف جهانی بر ضد داعش جبران سرخوردگی شکست در غزه است

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی جبهه اصلاح طلبان گفت:هدف آمریکا از ایجاد ائتلاف جهانی بر ضد داعش فراموشی و جبران سرخوردگی شکست در غزه است.

مجید محتشمی سخنگوی جبهه اصلاح طلبان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، در خصوص ایجاد ائتلاف ضد داعش با محوریت آمریکا اظهار داشت: انگلیسی‌ها در اوایل قرن 20 میلادی در جهت ایجاد و تشکیل اسرائیل در منطقه خاورمیانه تلاش کردند و نهایتاً بعد از اعلامیه بالفور در 1921 میلادی ما شاهد بودیم که پس از جنگ جهانی دوم در 1948 غده سرطانی اسرائیل با تمهیدات و سیاست‌های پوسیده انگلیسی در منطقه خاورمیانه ایجاد شد.

وی ادامه داد: نقش این غده سرطانی ایجاد التهاب، تنش و نزاع‌های منطقه‌ای و به دنبال آن حضور قدرت‌های بزرگ در منطقه برای چپاول ثروت‌های خاورمیانه و ملت‌های مسلمان بوده است.

سخنگوی جبهه اصلاح طلبان افزود: پس از جنگ جهانی دوم هژمونی آمریکا در جهت ایجاد سازمان‌های جهانی مانند سازمان ملل، سازمان اقتصاد جهانی، دادگاه لاهه، شورای حقوق بشر فعالیت کرد و بازوی نظامی برای سازمان ملل تحت عنوان ناتو به صورت غیر رسمی ایجاد شد تا به اعمال فشار حقوقی یا نظامی بپردازند.

محتشمی گفت: آمریکایی‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با کمک شیوخ منطقه و کشورهایی مانند عربستان، امارات و قطر درصدد این بودند که هژمونی خود را در منطقه تثبیت کنند و بتوانند انرژی منطقه خاورمیانه را به راحتی و با امنیت خاطر به غارت ببرند.

وی با بیان اینکه داعش آن روی سکه القاعده است، گفت: طالبان، القاعده و داعش اعمال کننده سیاست‌های جدید امپریالیستی آمریکا در خاورمیانه هستند و براساس آنچه در اسناد افشا شده سازمان سیای آمریکا توسط اسنودن آمده است، آمریکا از داعش به عنوان لانه زنبور نام برده است و تعبیر دقیق آن این است که آمریکایی‌ها برای پیش بردن سیاست‌های راهبردی خود در منطقه، گروه‌های مخالف را ایجاد کرده و در دل این لانه زنبور عسل، عوامل و نیروهای مخرب را جمع آوری می‌کنند و بعد از آن خودشان درصدد سرکوب نیروی فاسدی که به وجود آوردند، بر می‌آیند و نمونه این موضوع را در تأسیس القاعده و طالبان در افغانستان شاهد بوده‌ایم.

سخنگوی جبهه اصلاح طلبان ادامه داد: همین موضوعی که از جانب انگلیسی‌ها در یکصد سال تلاش برای تأسیس اسرائیل در منطقه خاورمیانه به عنوان مانع رشد، ترقی و پیشرفت صورت گرفت، هم‌اکنون از سوی آمرکایی‌ها صورت گرفته و آنها درصدد این بودند که از کانال داعش منطقه یا کشور کردستان را ایجاد کنند؛ یعنی به تعبیر نیروهای امنیتی خودشان با ورود نیروی سومی مانند داعش، کردستان می‌تواند نقش اسرائیل دوم را در منطقه خاورمیانه بازی کند و بهانه‌ای برای سه قطبی کردن عراق باشد.

محتشمی افزود: آمریکا با این تعبیر که قومیت‌ها و ایدئولوژی‌های مختلف باید از هم جدا زندگی کنند و کشورهای مستقل تشکیل دهند، با کمک ترکیه، عربستان و امارات داعش را وارد منطقه کردند تا عملاً سیاست اسرائیلیزه کردن منطقه صورت گیرد اما در ادامه مشاهده کردند که داعش مانند القاعده و طالبان تحت فرمانروایی آنها نبود لذا زمان آن رسیده است که این لانه زنبور عسل را منهدم کنند.

وی در خصوص نقش داعش در خاورمیانه گفت: تخریب منطقه و آمادگی و تهیه برای ایجاد سرزمین‌های جغرافیایی جدید با دولت‌ها و حکومت‌های جدید و ایجاد اختلاف و تنازع میان شیعه و سنی نقشی است که داعش در منطقه انجام داده است. همچنین آمریکا با ایجاد داعش توانست نیروهای بالقوه معارض نظم جهانی به رهبری آمریکا را که در اروپا، آمریکا، استرالیا و کانادا وجود دارند، در لانه زنبور داعش جمع آوری کند و به اهداف خود یعنی اسرائیلیزه کردن منطقه با ایجاد کشور مستقل کردستان برسد و همچنین آنها را یکجا سرکوب کند.

سخنگوی جبهه اصلاح طلبان با بیان اینکه هم‌اکنون موعد سرکوب کردن لانه زنبور رسیده است، گفت: هم‌اکنون موعد سرکوب کردن لانه زنبور متشکل از نیروهای بالقوه‌ای که از دید آمریکا می‌توانست به صورت پنهان در اروپا و آمریکا زندگی کنند، رسیده است و آنها می‌خواهند این لانه را به یکباره منهدم کنند.

محتشمی گفت: اعدام خبرنگاران آمریکایی توسط داعش بهانه‌ای بود که آمریکایی‌ها زودتر وارد معرکه لانه زنبور داعش شوند و آن را منهدم کنند. همچنین هدف دیگر آمریکا از ایجاد ائتلاف جهانی بر ضد داعش این بود که آمریکایی‌ها از شکست اسرائیل در نبرد 51 روزه غزه سرخورده شدند و برای فراموشی و جبران این سرخوردگی می‌خواهند با انهدام لانه زنبور داعش افکار عمومی را مجدداً به سمت صلح طلبی، آزادی‌خواهی و انسان دوستی خواهی آمریکایی‌ها بازگردانند.

وی گفت: بانکی مون که مدعی حمایت از حقوق بشر است، باید در مورد صدها هزار کشته در حمله داعش به سوریه و عراق پاسخگو باشد چراکه ایجاد کننده داعش، آمریکا است.

سخنگوی جبهه اصلاح طلبان در خصوص حضور ایران در مذاکرات ائتلاف جهانی افزود: ما اعتقاد داریم ایران در عرصه بین‌الملل و سیاست خارجی باید فعال باشد و ما می‌توانیم در هر نوع ائتلافی که ضد تروریسم و خشونت طلبی است، شرکت کنیم تا حقیقی بودن اهداف خود و دروغین بودن اهداف آمریکا را در مذاکرات به جهانیان نشان دهیم. لذا ایران باید در مذاکرات منطقه‌ای ضد داعش فعال باشد و با این کار اصالت حقیقی مبارزه با تروریسم و دورغین بودن مبارزه با داعش را نشان دهیم.

محتشمی خاطرنشان کرد: عدم حضور ما در این مذاکرات موجب می‌شود آمریکایی‌ها کشورهای همسوی با خود را جمع کرده و ما را به انزوا بکشانند؛ نمونه این موضوع تحریم‌ها بوده است.در دولت آقای احمدی نژاد فاصله از جامعه جهانی ما را به انزوا کشاند ولی ما باید با زبان جدید وارد عرصه روابط بین الملل شویم و هر جا ائتلاف جهانی و منطقه‌ای بر علیه خشونت، افراطی گری، تروریسم، جنگ و نزاع قومی و قبیله‌ای تشکیل می‌شود، می‌توانیم حضور یابیم.

انتهای‌پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon