جریمه عدم ارائه اطلاعات کاربران یاهو روزانه ۲۵۰ هزار دلار!


جریمه عدم ارائه اطلاعات کاربران یاهو روزانه 250 هزار دلار!

خبرگزاری تسنیم: مشاور عمومی یاهو با انتشار اسنادی آشکار ساخت: آمریکا این شرکت اینترنتی را تهدید کرد در صورت عدم ارائه اطلاعات کاربران خود به این کشور روزانه ۲۵۰ هزار دلار جریمه می شود.

 به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم،شرکت یاهو در سال 2008 دادخواستی را علیه سازمان امنیت ملی آمریکا به دادگاه برد که در آن مدعی شده بود ارایه اطلاعات مربوط به کاربران بین المللی به دولت و نهادهای امنیتی آمریکا براساس برنامه جاسوسیNSA’s PRISM این کشور، خارج از چارچوب قانون بین المللی نظارت اطلاعاتی بر کشورهای خارجی است؛ اما این دادخواست با شکست مواجه شد.


قانون مذکور چندی قبل با هدف تسهیل جاسوسی از کشورهای خارجی و ایجاد مشروعیت برای این کار، به تصویب مجلس رسید.

چندی قبل یاهو از رای دادگاه فرجام خواهی کرد، اما در بازبینی پرونده نیز، رای به نفع آمریکا صادر شد و یاهو ملزم به ارایه اطلاعات مورد نظر اداره امنیت ملی شد.

طبق این گزارش یاهو تاکنون از ارایه اطلاعات امتناع کرده است؛ اما به نظر می رسد با وضع جریمه 250 هزار دلاری، به جمع شرکت هایی بپیوندد که اطلاعات فعالیت آنلاین کاربران را در اختیار آمریکا قرار می دهند.

این اطلاعات زمانی عمومی شد که رون بل RON BELL مشاور عمومی یاهو در صفحه فیس بوکی خود برای نخستین بار جزییات به چالش کشیدن برنامه جاسوسی آمریکا از کاربران این شرکت را منتشر کرد که این گزارش بلافاصله در روزنامه واشنگتن پست انعکاس یافت.

به گزارش واشنگتن پست 1500 صفحه اسناد جزییات این پرونده توسط رون بل منتشر شده است و آمریکا درصدد است تا از طریق این جریمه شرکت یاهو را مجبور به قبول برنامه جاسوسی NSA’s PRISM کند.

بل مشاور عمومی یاهو دراین زمینه در یک پست در صفحه فیس بوک خود نوشت: اسنادمنتشره بر این موضوع تاکید دارد که چگونه یاهو از جمله نخستین شرکت های اینترنتی است که مرحله به مرحله برنامه نظارت آمریکا براطلاعات کاربران را به چالش کشیده است و حتی در یک مرحله این شرکت به تهدید جریمه روزانه 250 هزار دلاری شده است.

نزاع حقوقی میان آمریکا و شرکت های اینترنتی مانند یاهو - مشهور به دادگاه FISA - برای نظارت براطلاعات کاربران آنها از سال 2008 به بعد علنی شد و تاکنون ادامه داشته است.

طبق این گزارش تاکنون بسیاری از شرکت های اینترنتی تسلیم برنامه جاسوسی آنلاین آمریکا شده اند و حتی طبق گزارش های قبلی این دو شرکت اطلاعات کاربران در شبکه های آنلاین و اینترنتی از امنیت لازم برخوردار نیست.

به نوشته واشنگتن پست 1500 صفحه گزارش منتشره شامل موارد بسیار نادر و خاص است و رون بل مشاور عمومی یاهو امیدوار است که این اطلاعات به شفافیت اقدامات در این مسیر و تفکیک موضوع حفظ حریم خصوصی و جمع آوری های جاسوسی کمک کند.

تاکنون یاهو، گوگل و اپل از جمله شرکت هایی بوده اند که انتقادهای تندی علیه برنامه PRISM آمریکا داشته اند.
دولت آمریکا مدعی است این برنامه برای حفظ امنیت ملی این کشور می تواند قوانین مربوط به حریم خصوصی را نقض کند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon