ترددهای مرزی قاچاق از جرائم خاص در شهرستان مریوان است


ترددهای مرزی قاچاق از جرائم خاص در شهرستان مریوان است

خبرگزاری تسنیم: رئیس کل دادگستری کردستان ترددهای مرزی به صورت قاچاق را یکی از جرایم خاص شهرستان مریوان عنوان کرد و گفت: در هر شهرستانی که نقطه مرزی و همسایگی با کشوری دیگر وجود داشته باشد ترددهای قاچاق نیز از سوی افراد سودجو انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مریوان، علی اکبر گروسی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان مریوان که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد اظهار کرد: شهرستان مریوان به واسطه متدین بودن ساکنانش یکی از پاکترین شهرستان های استان کردستان کردستان محسوب می‌شود.

وی به لزوم اجرای صحیح قانون در محاکم قضایی اشاره کرد و گفت: مردم نیازمند حکمی قاطع و خداپسندانه هستند و قاضی دادگاه نیز باید به شیوه‌ای رفتار کند که نه حقی را باطل و نه باطلی را حق کند و سختی این امر بسیار مهم در هنگام قضاوت دوچندان می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: هرشهرستانی به واسطه فرهنگ خاصی که دارند میزان ارتکاب به جرم و جنایت در آنها نیز متفاوت خواهد بود و شهرستان مریوان نیز نسبت به فرهنگ غنی دینی که دارد را می توان از شهرستان‌هایی دانست که کمترین جنایات در آن صورت می‌گیرد.

وی گفت: مریوان در موقعیت خاص جغرافیایی و استراتژیکی قرار دارد اما خوشبختانه هنوز پاک مانده است.

گروسی ترددهای مرزی به صورت قاچاق را یکی از جرایم خاص این شهرستان عنوان کرد و افزود: در هر شهرستانی که نقطه مرزی و همسایگی با کشوری دیگر وجود داشته باشد طبیعتاً ترددهای قاچاق نیز از سوی افرادی سودجو صورت خواهد گرفت اما در سال‌های اخیر نسبت به کم کردن این ترددها از سوی نیروهای انتظامی فعالیت های خوبی صورت گرفته است.

وی گفت: غصب مراتع و اراضی ملی از دیگر جرایمی است که در مریوان در سال‌های گذشته به وفور دیده شده است که خوشبختانه در طول سالجاری و امسال با تدبیر دولت و همت و تلاش فرماندار جدید این شهرستان این روند نیز بسیار کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان از ایجاد یک پرونده ویژه زریبار در دادگستری خبر داده و تصریح کرد : تجاوز به حریم دریاچه زریبار که یکی از مهمترین و شاید بتوان گفت بی نظیرترین دریاچه های آب شیرین جهان است نیز را می توان سومین جرم خاص مریوان عنوان کرد که به حمد خداوند متعال با حضور فرماندار جدید این امر با ساماندهی و حریم گذاری دریاچه به زودی پایان خواهد یافت.

وی گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز امروزه به یک معضل بسیار مهم برای شهرستان مریوان تبدیل شده است که باید برای رفع و ساماندهی این موضوع اهتمام خاصی از سوی مسئولان این شهرستان اعمال گردد.

گروسی با تقدیر از فعالیت های 11 ساله محمدقربانی به عنوان رئیس د ادگستری مریوان اظهار کرد: در آینده ای نه چندان دور دادستان این شهرستان نیز تودیع می‌شود و امید است که مجموعه جدید دادگستری مریوان با ریاست محمدجوادسالازاده بتوانند در امر رفع اطاله و نظارت جدی بر پرونده ها بیش از گذشته موفق باشد.

در این مراسم با قدردانی از زحمات 11 ساله محمدقربانی تودیع و محمدجواد سالارزاده به عنوان رئیس جدید دادگستری مریوان معرفی شد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon