جشن پایان محرومیت در مناطق روستایی استان اردبیل برگزار می‌شود


جشن پایان محرومیت در مناطق روستایی استان اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: ما به‌زودی شاهد برگزاری جشن پایان محرومیت در مناطق روستایی با احداث خانه‌های بهداشت و گسترش این برنامه‌ها در مناطق مختلف استان اردبیل هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی آذرنژاد بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات بهداشت روستایی در اردبیل اظهار کرد: استانداردهای لازم در احداث خانه های بهداشت روستایی مورد توجه قرار گرفته و ساخت این واحدها با منابع اعتباری شهرستانی و ملی به انجام رسیده است.

وی با اشاره به این که براساس تفاهم نامه امضا شده بین مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم وزارت کشور با وزارت بهداشت 12 باب خانه بهداشت روستایی در 6 شهرستان استان در حال اجراست، گفت: این امر با هدف محرومیت زدایی انجام شده تا بعد از تکمیل این پروژه ها آماده بهره برداری باشد.

آذرنژاد سهم مرکز استان را از اجرای این تعهدات 2  باب خانه بهداشت بیان کرد و افزود: در پارس آباد 3 باب، خلخال 3 باب، مشگین شهر 2 باب و گرمی و  نیر نیز هر کدام 1 باب خانه بهداشت با همکاری و مشارکت دستگاه های یاد شده احداث و عملیاتی می شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل اولویت اول احدث خانه بهداشت را در روستاهای فاقد خانه بهداشت اعلام کرد و گفت: ما به زودی شاهد برگزاری جشن پایان محرومیت در مناطق روستایی با احداث خانه های بهداشت و گسترش این برنامه ها در مناطق مختلف استان می شویم.

وی بیان کرد: وزرات بهداشت نیمی از اعتبارات احداث خانه های بهداشت روستایی را تامین می کند تا نسبت به اجرای سریع و با کیفیت آن خا پیمانکاران تلاش کنند.

آذرنژاد افزود: نصف دیگر این اعتبارات از طریق استانداری و کمیته امداد تامین می‌شود تا واحدهای احداث شده در رفع تنگناها و مشکلات بهداشتی و درمانی اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با تاکید بر سرعت اجرای 12 باب خانه بهداشت در سطح استان، گفت: در این ارتباط از ظرفیت بسیج سازندگی و دانشگاه علوم پزشکی استفاده می‌کنیم تا همه این خانه‌ها امسال تکمیل و به مرحله بهره برداری برسد.

وی ضرورت احداث مراکز بهداشتی و درمانی در واحدهای مسکونی مهر و مجتمع های احداثی را بیان کرد و افزود: در کنار تلاش برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های مسکن مهر سعی بر این است تا در این مجتمع ها خدمات آموزشی، بهداشتی و رفاهی در اختیار هموطنان قرار گیرد.

آذرنژاد مکلف بودن مسئولان امر را در ارائه خدمات مناسب بیان کرد و گفت: امیدواریم با یک برنامه‌ریزی درست نارسایی‌ها و کمبودها در حوزه بهداشتی و درمانی برطرف شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon