سفرم به عراق کنسل شد، به کره‌جنوبی و آمریکا می‌روم

سفرم به عراق کنسل شد، به کره‌جنوبی و آمریکا می‌روم

خبرگزاری تسنیم: شاهین، کارگردان مستند «مالکیه» از به تاخیر افتادن سفرش به عراق برای ساخت مستندی در مورد شهر «آمرلی» خبر داد.

محمدباقر شاهین، کارگردان مستند «مالکیه» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم از به تاخیر افتادن سفرش به عراق برای ساخت مستندی در مورد شهر «آمرلی» خبر داد و گفت: قصد داشتم با سفر به عراق در مورد مقاومت مردم این شهر در برابر نیروهای داعش که مانع از تصرف این شهر توسط تروریست‌ها شد، فیلمی تولید کنم اما این سفر عقب افتاد.

وی افزود: فیلم «مالکیه» اخیرا توانست به جشنواره‌های بین المللی حقوق بشر بارسلون اسپانیا، رندنس لندن، ویدئو آرت نیویورک، سی نه وست استرالیا و فیلم کوتاه کره جنوبی راه پیدا کند. به همین دلیل 10 روز دیگر به کره جنوبی سفر می‌کنم و پس از آن به آمریکا می‌روم، بعد از آن هم باید به اسپانیا بروم.

این مستندساز همچنین از ساخت دو مستند در افغانستان خبر داد و گفت: یکی از این مستندها در مورد جنگ‌های داخلی این کشور و دیگری در مورد افغانستانی‌هایی است که به ایران مهاجرت کردند و پس از بازگشت به کشور خودشان در جایگاه‌های بالای فرهنگی در حال خدمت هستند.

فیلم «مالکیه» تاکنون در 7 جشنواره بین‌المللی و 5 جشنواره داخلی پذیرفته شده است. پیش از این نیز «مالکیه» جایزه بزرگ  جشنواره 100 ثانیه و بهترین فیلم کوتاه جشنواره تصویر سال را از آن خود کرده است. این مستند  به همراه فیلم مستند «دوباره اسیر نمی‌شوید» از آثار شاهین، در سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت حضور دارد. همچنین فیلم «برآتش رفته» شاهین در جشنواره پروین اعتصامی پذیرفته شده است.

انتهای پیام/

 

 

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران