برنامه کشت محصولات کشاورزی در استان کرمان تدوین شود


برنامه کشت محصولات کشاورزی در استان کرمان تدوین شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار کرمان با بیان اینکه نداشتن اطلاعات از آینده کشاورزی استان کرمان یک چالش بزرگ است،گفت: جهاد کشاورزی شمال وجنوب کرمان با کمک کارشناسان خود باید برنامه کشت محصولات کشاورزی را تدوین و به کشاورزان ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی عصر امروز در نشست بررسی مشکلات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی جنوب استان کرمان در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان، اظهار کرد: برای حل مشکلات مختلفی که در حوزه کشاورزی استان وجود دارد باید از منابع مختلف وزارت جهاد کشاورزی کمک گرفته شود.

وی بیان کرد: استانداری کرمان نیز آمادگی دارد در شرایط نیاز, بخشی از اعتبارات استانی را در اختیار حل مشکلات صندوق توسعه کشاورزی بگذارد.

استاندار کرمان تاکید کرد: در سالی که پیش رو داریم و سال زراعی آینده باید با ارائه مدیریت کشت در کشاورزی استان مشکلات این بخش را مرتفع کرد.

رزم‌حسینی، تصریح کرد: جهاد کشاورزی شمال وجنوب کرمان با کمک کارشناسان خود باید برنامه کشت محصولات کشاورزی را تدوین و به کشاورزان ارائه کنند.

وی افزود: اطلاع نداشتن از آینده کشاورزی استان کرمان می‌تواند به چالشی جدی برای استان تبدیل شود.

استاندار کرمان، اظهار کرد: ارائه الگوی کشت جدا از بحث‌های صرفه‌جویی آب در استان، می‌تواند کشت مناسب را در مناطق مختلف به کشاورزان ارائه کند.

رزم‌حسینی، بیان کرد: با ارائه الگوی مناسب کشت که متناسب با خاک و آب هر منطقه است، به طور قطع از ضرر و زیان کشاورزان جلوگیری می‌شود.

وی بیان کرد: منابع صندوق توسعه حمایت از بخش کشاورزی استان باید با کمک وزارت جهاد کشاورزی رونق بگیرد و استانداری کرمان تلاش دارد در سال آینده منابعی را به این صندوق کمک کند.

استاندار کرمان با تاکید بر نیاز به توسعه مدیریت کاشت، داشت و برداشت در کشاورزی استان، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی استان کرمان باید اطلاعات کافی از الگوهای کشت در هرمنطقه داشته باشد تا در موقع لزوم در اختیار کشاورزان بگذارد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon