نقل و انتقالات سال تحصیلی جدید در آموزش و پرورش قزوین ساماندهی شده است


نقل و انتقالات سال تحصیلی جدید در آموزش و پرورش قزوین ساماندهی شده است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: سازماندهی، نقل و انتقال و ثبت نام در آموزش و پرورش انجام شده است و اگر در دورترین نقطه استان در روز اول مهر مشکلی باشد بنده و همکاران بنده مسئول هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین سالار قاسمی در نشست خبری خود که در سالن جلسات آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: تنها چند روز تا بازگشایی مدارس باقی‌مانده است اما هیچ حرکتی و جلوه‌ای از دستگاه‌ها به غیر از آموزش و پرورش برای استقبال از این اتفاق مهم  مشاهده نمی شود.

وی افزود: باید صداوسیما، رسانه‌ها، خبرگزاری ها و روزنامه ها بزرگترین جشن ملی را پوشش دهند و به بازگشایی مدارس متاسفانه آنگونه که باید نمی‌پردازیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: باید انگیزه کودکان را برای بازگشایی مدارس افزایش دهیم و باید معضلات و مشکلات آموزش و پرورش را ارزیابی کرده و معلمان و دانش آموزان را با روحیه بالا راهی مدارس کنیم.

قاسمی عنوان کرد: آموزش و پرورش را باید به عنوان اولویت جامعه داشته باشیم و امروز بداخلاقی‌های سیاسی و بدسلیقگی ها را می‌توان در آموزش و پرورش برطرف کرد.

وی گفت: آموزش و پرورش استان قزوین مکاتباتی را با سایر دستگاه‌ها داشته است تا اینکه اول مهر بازتاب بیشتری  داشته باشد و مهر به عنوان بازگشایی باب رحمت و کلید سعادت مطرح است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: سازماندهی، نقل و انتقال و ثبت نام در آموزش و پرورش انجام شده است و اگر در دورترین نقطه استان در روز اول مهر مشکلی باشد بنده و همکاران بنده مسئول هستند.

قاسمی گفت: از رسانه‌ها و مسئولان انتظار داریم در فضاهای فرهنگی دغدغه بیشتری را از خود نشان دهند و هیچ رویداد فرهنگی به اندازه روز اول مهر مهم نیست و در این روز 12 میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم راهی مدارس می‌شوند.

وی افزود: استان قزوین در مقطع ابتدایی 59 هزار و 574 دانش آموز پسر و 53 هزار و 447 دانش آموز دختر در اختیار دارد که این آمار در مجموع به 110 هزار و 21 نفر می رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: در دوره متوسطه اول 16 هزار 542 نفر پسر و 15 هزار و 293 دختر آماده تحصیل می‌شوند که این آمار در مجموع به 31 هزار و 835 نفر می رسد.

قاسمی بیان کرد: در مقطع دوره متوسطه دوم 44 هزار و 385 در مجموع آماده تحصیل هستند که 22 هزار و 121 نفر دانش آموز پسر و 22 هزار و 260 دانش آموز دختر می باشند.

وی افزود: در مجموع استان قزوین 195 هزار و 491  دانش آموز دارد که استان از 21 هزار و 9 دانش آموز که در مدارس غیرانتفاعی درحال تحصیل هستند برخوردار است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon