مادر شهیدان یوسفی: ۳ فرزندم را فدای ولایت‌فقیه کردم/ ابوشهیدی که پاسخ محبت «آقا» را داد

مادر شهیدان یوسفی: 3 فرزندم را فدای ولایت‌فقیه کردم/ ابوشهیدی که پاسخ محبت «آقا» را داد

خبرگزاری تسنیم: مادر شهیدان یوسفی با بیان اینکه براساس تکلیف الهی سه فرزندم را فدای ولایت فقیه و دین اسلام کردم، گفت: هرگز خودم را مادر شهید معرفی نکردم و خادم شهدا هستم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، کمتر کسی است که در آستارا تا رودبار گیلان زندگی کند و نام خانواده شهیدان یوسفی را نشنیده باشد، خانواده‌ای مؤمن، انقلابی و ولایت‌مدار که سه عزیز خود را فدای انقلاب اسلامی ایران و اسلام ناب محمدی(ص) کرده‌اند.

شهیدان قدرت‌الله، محمد و محمود سه شهید خانواده یوسفی هستند که به عنوان بسیجی در دوران هشت سال دفاع مقدس به دفاع از ولایت فقیه و میهن اسلامی پرداختند و هر سه عزیز به شهادت رسیده و گل‌های معطر و ماندگاری در بوستان ولایتمداری شدند.

خانواده شهیدان یوسفی دارای شش فرزند پسر بود که همه آنان افتخار حضور در جبهه‌های حق علیه باطل را داشته و سه نفر از این عزیزان نیز مدال شهادت را بر سینه دارند.

تمجید مقام معظم رهبری از خانواده شهیدان یوسفی

مقام معظم رهبری در سفر خویش به گیلان در سال 81 با حضور در منزل شهیدان یوسفی با پدر و مادر این شهید دیدار و قرآن کریمی را به این دو عزیز و سایر اعضای خانواده تقدیم کردند.

ابوالشهدا یوسفی در این دیدار در پاسخ به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص انتظارات یا درخواست خانواده شهیدان یوسفی در چند کلمه فقط خواستار تکمیل مسجد جامع پیربازار شدند که این مسجد با سرعت بیشتری تکمیل و امروز میعادگاه عاشقان خدا است.

حاج غلامحسن یوسفی در دیدار مردم غیور و ولایتی استان گیلان با رهبر و مقتدای خودشان در 8 دی 1389 در حسینیه امام خمینی(ره) تهران به همراه عکس شهیدانش حضور پیدا کردند تا پاسخی به دیدار آقا در منزلشان داده باشند و ثابت کنند که عشق به ولایت در پیر و جوان این مردم موج می‌زند و همیشه پا در رکاب آماده‌اند.

در سفر دوم ریاست جمهوری وقت به استان گیلان نشان ملی ایثار از سوی وی به ابوالشهدا یوسفی تقدیم شد.

عروج پدر شهیدان یوسفی، پیربسیجی گیلانی

آغازین روز خرداد 91 بود که ابوالشهدا حاج غلامحسن یوسفی پدر شهیدان یوسفی نیز پر گرفت و دارفانی را وداع گفت و به یقین روح بلند آن مرحوم در بالاترین مراتب بارگاه قدسی با سالار و سرور شهیدان محشور و همجوار خواهد شد.

مرحوم حاج غلامحسن یوسفی نیز سال‌ها با لباس بسیجی در پایگاه مقاومت پیربازار به تدریس سیره عملی شهدا می‌پرداخت و سیره زندگی ساده و کاملا ساکتش درسی برای اهالی پیربازار بود.

بالاخره این پیرمرد با صفای شهرباران و عاشق ولایت بعد از چند سال مریضی و دوری از فرزندان شهیدش به جمع آنان پیوست و ما همواره در انتظار دعای خیر آنان برای خویش و مملکتمان هستیم.

پیکر پدر شهیدان محمد‌، محمود  و قدرت الله یوسفی در گلزار شهدای پیر بازار در جوار سه فرزند شهیدش به خاک سپرده شده است.

مادر شهیدان یوسفی: با خدا معامله کردم/ 3 فرزندم را فدای ولایت فقیه کردم

مادر شهیدان یوسفی با بیان اینکه فرزندانم را تقدیم ولایت فقیه و اسلام ناب محمدی(ص) کردم، اظهار کرد: با خدا معامله کرده و فرزندانم را راهی جبهه‌های حق علیه باطل کردم.

حاجیه خانم کبری رضازاده با تأکید بر اساس تکلیف الهی سه فرزندم را فدای ولایت فقیه و دین اسلام کردم، گفت: هرگز خودم را مادر شهید معرفی نکردم و خادم شهدا هستم.

وی با تصریح بر اینکه شهدا جاودانند، گفت: هر موقع به مشکلی بربخورم یا کمی ناراحت شوم فرزندان شهیدم به خوابم می‌آیند و ما با من صحبت می‌کنند.

مادر شهیدان یوسفی تصریح کرد: اصل برایمان دین اسلام و انقلاب اسلامی است و آماده‌ام جان خودم را نیز فدای این مسیر الهی کنم چون اعتقادمان به معامله با خدا است.

رضازاده با بیان اینکه قلباً معتقدم که هر سه شهیدم زنده‌اند و دنیا را به آخرت ترجیه دادند، تأکید کرد: بزرگترین آرزویم این است که تابوتم را فرزندان شهیدم تشییع کنند.

وی اظهار کرد: من با افتخار سه فرزند خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌ام و در این مورد فقط با خدا معامله کرده‌ و هیچ توقعی از کسی ندارم.

شهید محمد یوسفی؛ مرد مهربان شهر باران

پاسدار شهید محمد یوسفی  فرزند غلامحسن در بهار سال 1347 شمسی در روستای شمسه بیجار چشم به جهان گشود، وی دوره ابتدایی را در دبستان اسلام پیر بازار به پایان رساند و تا سوم راهنمایی در مدرسه محمد علی پیر بازاری درس خواند و به علت فعالیت انقلابی و رفتن به جبهه ترک تحصیل کرد .

پس از تشکیل بسیج مستضعفین به همراه عده ای دیگر از دوستانش خردسال به عضویت بخش نوجوانان بسیج رشت در آمد و هر هفته چندین بار با شوق و اشتیاق فراوان به بسیج رشت می رفت.

وی اهل ورزش بود و چند بار در مسابقات ورزشی نوجوانان بسیج به مقام قهرمانی دست یافت و در اردوهای نظامی متعدد شرکت می‌کرد و خود از جمله نوجوانان مشتاق و پیشگام در ایجاد واحد بسیج پیر بازار بوده است .

وی در اواخر سال 63 در حالی که به پدرش که به شدت بیمار بود در مغازه کمک و یاری می رساند تصمیم می گیرد به جبهه برود و پس از دیدن یک دوره آموزش یک ماهه و قبل از اعزام به جبهه به زادگاهش بر می گردد،  آشنایان سعی می‌نمودند که او را بواسطه بیماری پدر از رفتن به جبهه پشیمان کنند اما او که راهش را انتخاب کرده بود پس از اتمام مرخصی با برادران دیگر رهسپار جبهه کردستان شد.

چند روز در شهر سنندج اقامت گزید و پس از گرفتن سلاح و تجهیزات رهسپار قله سرزیر در محور سرو آباد مریوان شد و پس از یک ماه و اندی در بیست و دوم تیر ماه 63 روی مین رفته و به درجه شهادت نائل آمد و پیکر پاکش را در گلستان شهدای مسجد جامع پیر بازار به خاک سپردند .

عطوفت و مهربانی و مقاومت در مقابل ظلم و زور از جمله بارزترین ویژگی اخلاقی شهید محمد یوسفی به شمار می آمد. او ساده می پوشید و قناعت پیشه بود و وعظ و سخنرانی و دعای کمیل و توسل و نماز جماعت را دوست داشت.

شهید قدرت‌الله یوسفی؛ مرد خستگی‌ناپذیر

سومین شهید این خانواده، شهید قدرت الله یوسفی در چهارم فروردین سال  1339در پیربازار از توابع رشت دیده به جهان گشود. و در هفتم مرداد سال 64 در عملیات قادر در منطقه  اشنویه به شهادت رسید.

پیکیر این شهید بزرگوار نیز در گلستان شهدای پیربازار رشت تدفین شده است.

شهید محمود یوسفی؛ منادی امر به معروف

بسیجی شهید محمود یوسفی کفترودی معروف به بشیر فرزند غلامحسن به سال 1349 شمسی در روستای شمسه بیجار به دنیا آمد. دوره ابتدایی را در زادگاهش به پایان رساند و تا سال دوم راهنمایی در مدرسه محمّد علی پیربازاری درس خواند و به علت علاقه به جبهه ترک تحصیل کرد و در سن 14 سالگی رهسپار جبهه شد و با توجه به اینکه دو برادرش به شهادت رسیده بودند فرماندهان گردان‌ها برای شرکت در عملیات به وی اجازه نمی‌دادند.

محمود که با خدا پیمان بسته بود و نمی شد جلوی او را گرفت با التماس از فرماندهان خود در چند عملیات پی در پی شرکت کرد و هنوز چند روز از آمدش از جبهه نگذشته بود که مجدداً همراه عده ای دیگر از برادران و همرزمانش از طرف بسیج پیربازار عازم جبهه ها گردید و سرانجام در عملیات بزرگ و حماسه آفرین کربلای 5 در بیست و دوم دی ماه سال 65 در منطقه شلمچه به آرزوی خود یعنی شهادت دست یافت و پیکر پاکش را در گلستان شهدای مسجد جامع پیربازار به خاک سپردند.

این شهید عزیز از نظر اخلاقی بسیار مهربان بود و به امر به معروف و نهی از منکر توجه داشت همیشه شوخ و خندان بود و سعی می‌کرد کار دیگران را اصلاح کند. روضه سید الشهدا را دوست داشت و به شهادت عشق می ورزید.

گزارش از هادی طوماری

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon