فنلاند: مردم از اتحادیه اروپا می‌خواهند اسرائیل را بعد از ۴۷ سال اشغالگری تحریم کند

فنلاند: مردم از اتحادیه اروپا می‌خواهند اسرائیل را بعد از 47 سال اشغالگری تحریم کند

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه فنلاند گفته اتحادیه اروپا در صورت عدم پیشرفت در مذاکرات سازش، ممکن است اسرائیل را تحریم کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزیر خارجه فنلاند در مصاحبه‌ای با روزنامه صهیونیستی هاآرتص با مقایسه‌ای بین الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و اشغال‌گری 47 ساله اراضی فلسطینی توسط اسرائیل از احتمال اقدام اتحادیه اروپا در ارتباط با رژیم صهیونیستی خبر داده است.

آقای «ارکی تومیوجا» با بیان اینکه واکنش اتحادیه اروپا به روسیه در قبال اوضاع اوکراین بر سیاستهای این اتحادیه درباره اسرائیل هم اثرگذار خواهد بود گفت که بروکسل در راستای تلاش برای ایجاد صلح بین اسرائیل و فلسطین از «هویج»هایش استفاده کرده و اکنون ممکن است از «چماق»هایش هم استفاده کند.

وی گفت: «اگر یک کشوری به کشور دیگر حمله کند، آن را اشغال کند و به خودش ملحق کند، این عمل غیرقانونی است و با تحریم‌های اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر روبرو می‌شود. بنابراین سوالی که بسیاری از مردم می‌پرسند این است که ما این موضوع را قبول داریم اما چطور است که سرزمین‌های فلسطین برای 47 سال اشغال شده‌اند و هیچ تحریمی وجود نداشته است؟ هیچ‌کس چنین پیشنهادی مطرح نکرده اما ما می‌دانیم که این موضوع ارتباطی با بحران کریمه دارد. بنابراین، این موضوع در مباحثات، مطرح خواهد شد.»

انتهای پیام/م.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت