الوطن سوریه: هماهنگی امنیتی غیرمستقیم بین دمشق و واشنگتن همچنان پابرجاست

الوطن سوریه: هماهنگی امنیتی غیرمستقیم بین دمشق و واشنگتن همچنان پابرجاست

خبرگزاری تسنیم: روزنامه «الوطن» سوریه نوشت که هماهنگی امنیتی بین دمشق و واشنگتن برای سرکوب گروه تروریستی «داعش» از طریق طرف سوم همچنان پابرجاست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «الوطن» به نقل از دیپلمات‌های غربی در پاریس نوشت: هماهنگی امنیتی بین نظام سوریه و آمریکا از طریق طرف سوم ادامه دارد.

منابع دیپلماتیک که روزنامه الوطن نامشان را ذکر نکرده است، تصریح کردند: «هماهنگی از طریق طرف سوم پابرجاست و آن طرف بانک اهداف و تحرکات داعش را در اختیار سوری‌ها قرار می‌دهد تا آنها را هدف قرار دهند.»

منابع مذکور افزودند: به احتمال زیاد، این هماهنگی از طریق بغداد یا مسکو یا برلین و یا حتی از طریق اتاق عملیات نظامی واقع در اربیل صورت می‌گیرد.

این منابع به الوطن خاطرنشان کردند: «سوریه طی هفته‌های اخیر اطلاعات بسیار دقیقی را از طریق دستگاه اطلاعاتی درخصوص نشست‌های سری برخی از سرکرده‌های داعش و تحرکات آنها دریافت کرده است و در پی آن هواپیماهای سوری به پرواز درآمدند و اهدافی را با دقت بالایی بمباران کردند.»

الوطن تأکید کرد: «ارتش سوریه، تا حد زیادی از داده‌های اطلاعاتی که در اختیار آن گذاشته شده، استفاده کرده است و طی چند روز آینده می‌تواند شمار زیادی از تروریست‌های داعشی را به قتل برساند و انبارهای تسلیحات مدرن آمریکایی را که داعش از عراق وارد کرده است، منهدم کند.»

این روزنامه دولتی سوریه در ادامه اشاره می‌کند که مواضع داعش در شهر «موحسن» در دیرالزور و روستایی در نزدیک شهر الرقه در ماه‌های آگوست و سپتامبر که شاهد نشست‌های سرکرده‌های این گروه تروریستی بود، هدف بمباران ارتش قرار گرفتند.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که واشنگتن و دمشق اخبار مبنی بر وجود هماهنگی بین طرفین برای سرکوب داعش را رد می‌کنند. آمریکا در موضع‌گیرهای رسمی خود بارها هماهنگی با دمشق را تکذیب و اعلام کرده است که این نظام بخشی از ائتلاف علیه تروریسم نیست.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی