انتقاد حسین علیزاده از نبود سالن موسیقی در اصفهان/ توجه لازم به موسیقی در اصفهان نمی‌شود


انتقاد حسین علیزاده از نبود سالن موسیقی در اصفهان/ توجه لازم به موسیقی در اصفهان نمی‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاد موسیقی ایران گفت: مسئولان که برای جریان دوباره زاینده‌رود تلاش می‌کنند، باید برای ارتقای جایگاه موسیقی ایرانی نیز تلاش کنند اما شهری با این سابقه غنی موسیقایی و اساتید بزرگی مانند کسائی، جلیل شهناز، هنوز سالن موسیقی ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حسین علیزاده شامگاه یکشنبه در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه و اهالی موسیقی اصفهان اظهار کرد: خیلی خوشحال هستیم که در اصفهان هستیم و اصفهان همیشه برای ما حس خیلی خوبی را به همراه داشته و هر بار که به اصفهان آمدیم با غرور احساس کردیم که ایرانی هستیم زیرا این شهر را خیلی دوست داریم.

وی افزود: موسیقی ایران یکی از موسیقی‌های بسیار کهن است که همان‌طور که در اصفهان بناهای تاریخی بسیار کهن است قدمت موسیقی ایرانی نیز از آن چیزی کم ندارد؛ متاسفانه مسئولان درک و شناختی که باید به طور کل و همان‌طور که نسبت به حفظ بناهای تاریخی دارند، نسبت به موسیقی ایرانی داشته باشند را نداردند؛ آنها می‌توانند برای شناخت قدمت موسیقی ایران به اطلاعات جهانی و ثبت شده در یونسکو مراجعه کنند.

اصفهان، مهد پرورش هنرمندان و اساتید بزرگ موسیقی است

این نوازنده چیره‌دست با بیان اینکه آرزوی قدیمی اهالی موسیقی در شهر اصفهان این است که همانطور که اصفهان مهد پرورش هنرمندان و استادان بزرگ موسیقی بوده نسبت به شناخت آن نیز حساسیت داشته باشند، تصریح کرد: اصفهان در موسیقی ایرانی نقش بسیار بزرگی را داشته و دارد و اساتید بزرگی همواره در اصفهان حضور داشتند که ما فرزندان آن‌ها محسوب می‌شویم که حساسیت و توجه به این موضوع شناخت و مسئولیت می‌خواهد و کسانی که این مسئولیت را احساس نکنند، در آینده و تاریخ باید جوابگو باشند.

در اصفهان به موسیقی توجه لازم نمی‌شود

وی با انتقاد از نبود سالن موسیقی در اصفهان با بیان اینکه چرا در اصفهان به موسیقی توجه لازم نمی‌شود، افزود: مسئولان همان اندازه که درک می‌کنند که آب زاینده‌رود نباید خشک شود، موسیقی ایرانی نیز همین جایگاه را دارد، این در حالی است که شهری با این سابقه غنی موسیقایی و استادان بزرگی مانند کسائی و جلیل شهناز، سالن موسیقی ندارد.

علیزاده خاطرنشان کرد: اصفهان شهر هنر در دنیا است اما دریغ از اینکه 2 سالن مناسب موسیقی داشته باشد و احترامی که باید نسبت به موسیقی و موسیقی‌دان گذاشته شود، نمی‌شود.

هنرمندان نسبت به کم‌توجهی به موسیقی معترض هستند

وی افزود: همه ما ایرانی هستیم و مملکت خود را دوست داریم و وظیفه خود می‌دانیم که هر کمی و کاستی نسبت به موسیقی و هرنوع بی‌احترامی به موسیقی ایرانی اعتراض کنیم و همیشه به بی‌توجهی مسئولان اعتراض داریم و امید داریم روزی کسانی که باید این موضوع را درک کنند، به این درک برسند.

آهنگساز و نوازنده قطعه موسیقی ماندگار نی‌نوا پیرامون همت نوازندگان و اهالی موسیقی برای پیشرفت در این حوزه گفت: هنرمندان نباید تنها انتظار همت مسئولان داشته باشند، ما انتظار از مسئولان داریم به دلیل اینکه مسئولیت دارد که باید وظیفه خود را انجام دهد اما هنرمندان نیز باید نگاه منفی و نارضایتی را کنار بگذارند.

عدم رشد موسیقی اصفهان تنها به خاطر مسئولان نیست

وی بیان کرد: خیلی از هنرمندان و اساتید حوزه موسیقی در تمام طول عمر خود قبل و بعد از انقلاب در هر شرایطی مسئولیت خود را نشان دادند و شاگران بسیاری را تربیت کرده‌اند و بی‌انصافی است که بگوئیم که هنرمندان تنها مقصر عدم رشد موسیقی را مسئولان بدانند، اگر به خاطر کمبودهای این حوزه انتقاد می‌کنیم از سردلسوزی است.

علیزاده پیرامون حمایت‌های ارشاد اصفهان تصریح کرد: من سومین کنسرت خود را بعد از انقلاب در اصفهان برگزار می‌کنیم و درباره اجرای کنسرت‌ها مسئول برنامه‌ها مراحل مجوز را پیگیری می‌کند و اگر موانعی برای دریافت مجوز برای اجرای کنسرت در شهرستانی وجود داشته باشد، از همان ابتدا از اجرای برنامه صرف نظر می‌کنیم اما درباره اصفهان در سال‌های اخیر توانستیم کنسرت برگزار کنیم که شرایط نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است.

به گزارش تسنیم، حسین علیزاده حسین علیزاده دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری کنسرت سه نوازی بداهه خود را در اصفهان اجرا می‌کند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon