شهرستان رودبار جنوب رتبه نخست پرورش شتر در کشور است


شهرستان رودبار جنوب رتبه نخست پرورش شتر در کشور است

خبرگزاری تسنیم: فرماندار رودبار جنوب با بیان اینکه در این شهرستان چندین واحد پرورش شتر وجود دارد،گفت: شهرستان رودبار جنوب رتبه نخست پرورش شتر در کشور را به خود اختصاص داده است.

عطاالله ناوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رودبارجنوب، اظهار کرد: شهرستان رودبار جنوب از لحاظ سطح زیرکشت حنا رتبه نخست کشور را دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر سطح زیرکشت محصول حنا در شهرستان رودبار جنوب 6هزار و 800هکتار است.

فرماندار رودبار جنوب تصریح کرد: دو هفته آینده برداشت محصول حنا در این شهرستان آغاز می‌شود و باید فکری برای صنایع حناسایی و بسته‌بندی این محصول کرد.

ناوکی اظهار کرد: حضور سرمایه‌گذاران در شهرستان رودبار می‌تواند به ایجاد صنایع بسته‌بندی محصولات مختلف کشاورزی از قبیل حنا، محصولات جالیزی و همچنین گوشت شتر کمک کند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رودبار جنوب رتبه نخست پرورش شتر در کشور را دارد، گفت: شهرستان رودبار 11هزار نفر شتر دارد که با توجه به ارگانیک بودن شرایط پرورش شترها ،گوشت آنها از نوع مرغوب و بسیار مطبوع است.

فرماندار رودبار جنوب تاکید کرد: بعد از مطرح شدن مثلث توسعه اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاران، 18 سرمایه‌گذار به این شهرستان مراجعه کرده و خواستار حضور در بخش‌های مختلف اقتصادی شهرستان بودند.

ناوکی با بیان اینکه در منطقه رودبار جنوب چندین واحد پرورش شتر موجود است، خاطرنشان کرد: به همین سبب به صنایع بسته‌بندی گوشت و دیگر فرآورده‌های شتر در این منطقه نیاز است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon