انتخابات کمیسیون‌های شورای شهر اردبیل برگزار شد


انتخابات کمیسیون‌های شورای شهر اردبیل برگزار شد

خبرگزاری تسنیم:جلسه شورای شهر اردبیل برای انتخابات کمیسیون‌ها در اردبیل با حضور همه اعضای شورای شهر اردبیل، برای انتخابات کمیسیون های تخصصی این شورا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت الاسلام محمدرضا سرداری شامگاه یکشنبه در جلسه شورای شهر اردبیل اظهار کرد: همه ما منتخبین و نمایندگان مردم هستیم و هیچ کس نمی تواند ادعا نکند که برتر از دیگران است و یا به دلیلی آن که در گروه اکثریت قرار دارد تنها و متخب مردم است و دیگران نظرشان را نباید اعلام کنند چرا که در شورای قرار است از تمام ظرفیت های فکری، عقلی و تدبیر درست و تجارب مفید استفاده شود چرا که صلاح شهر نیز در این امر است تا پارلمان محلی به دور از گرایش اکثریت و اقلیت در مسیر تحقق اهداف مردم قرار بگیریم.

وی قربانی کردن تفکر و نظر اقلیت را در زیر پای اکثریت عقلانی و منطقی ندانست و گفت: مردم به هر 13 عضو شورای شهر اردبیل رای دادند تا آن ها در عرصه تصمیم گیری حاضر باشند که به یقین نظرات و دیدگاه های هر عضو شورا قابل قبول است و در این جایگاه نباید به شکل جناهی، گروهی و یا حزبی عمل شود.

سرداری پیشنهاد کرد: اکثریت شورای شهر در دوم برای اقلیت میدان عمل بیشتری را فراهم کنند تا مبادا پتک اکثریت بر سر اقلیت فرود آمده و آن ها فدای این مسیر شوند.

وی گفت: ما نیز بدون حساسیت خاص به تعامل و همفکری بییشتر در پیشبرد کار نیاز داریم و معتقدیم از تمام ظرفیت شورا باید استفاده شود.

معنای تفاهم در عمل تبلور پیدا می‌کند

عضو دیگر شورای شهر اردبیل با اشاره به بیان دیدگاه تعاملی در شورا، افزود: باید در عمل، تعامل و ضرورت آن را مشاهده کنیم که البته در این موضوع همه سعی می کنیم تا اصل برد برد مطرح شده و در دیدگاه تعامل بر پایه گذشت و تفاهم بیشتر تاکید داریم و سعی می کنیم از تضارب دوری کنیم.

حسین افسانه گفت: در عین تعامل و ایثارگری بهتر است برای کمیسیون های تخصصی افراد باتجربه و اهل فن انتخاب شوند تا این کار با روند مثبت و رو به جلو انجام شود.

ولی نعمتی دیگر عضو شورای شهر اردبیل، فرهنگ را مجموعه ارزش ها و بایدها و نباید اعلام کرد و گفت: خواستگاه فرهنگ اصیل فرهنگی ما دین اسلام، سیره شیوه اولیا و ائمه اطهار است که قطعا در این زمینه به رعایت الزامات و مبانی ارزشی توصیه شده است.

وی افزود: در کمیسیون فرهنگی-اجتماعی باید چنین فرهنگ غنی نه در با تصمیم گیری ها و بلکه در عمل ظهور پیدا کند و همه در تلاش باشیم تا در قالب این کمیسیون، فرهنگ، اخلاق مداری، ادب و راه و رسم درست زندگی ترویج پیدا کرده و نهادینه شود.

نعمتی به سوابق فرهنگی خود و ارائه نظریاتی همچون احداث موزه تعزیه در اردبیل و تلاش برای ارتقای فرهنگ عمومی، گفت: بسیار علاقه‌مندم تا در حوزه فرهنگ و هنر در این کمیسیون تخصصی، با سعه صدر اعضای شورای شهر تصمیماتی گرفته شود تا تحول فرهنگی اتفاق بیفتد.

لیلا تقوی دیگر عضو شورا با اشاره به مقایسه اردبیل با سایر شهرها در تعداد کمیسیون ها از هیئت رئیسه جدید خواست در این تا از جنبه توسعه یافتگی نیز اردبیل را با شهرهای مشهد، تبریز، رشت و ارومیه مقایسه کنند چراکه در این شهرها سعی شده پروژه های عمرانی و خدمتی با انسجام بیشتر رو به جلو باشد.

محمد فیضی سخنگوی شورا شهر اردبیل، بیان کرد: بنده اصلا مفهموم اکثریت و اقلیت را در شورای شهر اردبیل قبول ندارم چرا که همه ما در ای مجموعه گرد هم آمده‌ایم تا خدمتگذار مردم باشیم.

سلامت صفری دبیر شورای شهر اردبیل روح شورا را روح انسجام، وحدت و یکپارچگی در عین حال استفاده از نظرات و دیدگاه های مختلف بیان کرد و گفت: همه باید به سمتی برویم تا مردم خروجی قابل قبولی را از شورای شهر و فعالیت های آن شاهد و ناظر باشند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon