هم‌کدسازی تلفن‌های ثابت استان کرمان از ۲۶ شهریور آغاز می‌شود


هم‌کدسازی تلفن‌های ثابت استان کرمان از 26 شهریور آغاز می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت مخابرات کرمان گفت: هم‌کد سازی تلفن‌های ثابت در استان از ۲۶شهریور در شهر کرمان آغاز و در دیگر نقاط استان ادامه می‌یابد.

محمد دوست محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان اظهار کرد: در جریان هم‌ کدسازی تلفن‌های ثابت در استان کرمان سه اتفاق رخ خواهد داد.

وی بیان کرد: در گام نخست تمام شماره‌های استان کرمان 8 رقمی شده و یک عدد به ابتدای تمام شماره‌های تلفن ثابت استان افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمان تصریح کرد: در شهرهای کرمان، بردسیر، راور، زرند، کوهبنان، رفسنجان، انار و شهربابک عدد 3 به ابتدای تمام شماره‌های تلفن ثابت افزوده می‌شود.

دوست محمدی تاکید کرد: برای دیگر شهرستان‌های استان کرمان عدد 4 به ابتدای همه شماره‌های تلفن ثابت اضافه می‌شود.

تغییرات در رقم نخست یا دو رقم نخست برخی تلفن‌های شهرستانی

وی تاکید کرد: در دومین گام در شهر کرمان تنها تغییر انجام شده، افزوده شدن عدد 3 به ابتدای شماره‌های تلفن ثابت است، اما در برخی از شهرهای استان در رقم نخست یا دو رقم نخست شماره‌های تلفن ثابت نیز تغییراتی ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات با بیان اینکه در سومین اتفاق کد ورودی استان کرمان نیز به 034 تغییر می‌کند گفت: کسانی که بخواهند از خارج از استان یا کشور با شماره‌های تلفن ثابت در استان کرمان تماس برقرار کنند، باید کد 034 را قبل از شماره تلفن موردنظر خود وارد کنند.

دوست محمدی با تاکید بر اینکه در تمام شهرستان‌ها برای تماس خارج از استانی همین کد منظور می‌شود گفت: گرفتن کد 034 برای تمام تماس‌های خارج از استان به هر نقطه‌ای از استان  الزامی است.

وی افزود: از بعد از ظهر چهارشنبه مقدمات این تغییر تلفن‌ها در شهر کرمان آغاز می‌شود و احتمال قطع ارتباط و اختلال در تماس‌ها برای چند ساعت وجود دارد.

هم‌کدسازی به ترتیب شهرها انجام می‌شود

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمان اظهارکرد: تغییرات هم‌کدسازی در استان کرمان به ترتیب در شهرستان‌های مختلف انجام می‌شود تا مردم شاهد اختلال و قطع ارتباط کمتری باشند.

دوست محمدی گفت: سعی خواهد شد کل طرح دو تا سه روز انجام شود و از هفته آینده ارتباط مناسب و بدون اختلالی را در استان داشته باشیم.

وی با اشاره به ایجاد اختلال در شبکه‌های پوز در فروشگاه‌ها تصریح کرد: دستگاه‌های پوز در فروشگاه‌های خرید که با خط تلفن ثابت حمایت می‌شوند، در جریان این تغییرات دچار اختلالات و قطع ارتباط خواهند شد.

دوست محمدی تاکید کرد: دستگاه‌های پوز که از سیم کارت استفاده می‌کنند در این تغییرات دچار مشکل نمی‌شوند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمان افزود: در کنار این تغییرات سامانه‌ای برای رفع اختلالات به وجود آمده تعریف شده تا به شکل خودکار به مشترکین، شماره تلفن تغییر یافته را اعلام کند.

دوست محمدی خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها از طریق ارتباط با سامانه 6060 یا پیامک زدن به سامانه پیامکی 30008630 نیز می‌توانند از شماره‌های تغیر یافته مطلع شوند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon