جشنواره ملی صنایع دستی در شهرستان بانه برگزار می‌شود


جشنواره ملی صنایع دستی در شهرستان بانه برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه از برگزاری جشنواره ملی صنایع دستی در گرامیداشت هفته جهانگردی در شهرستان بانه خبر داد.

سردار خندانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بانه با اشاره به برگزاری جشنواره بزرگ صنایع دستی در گرامیداشت هفته جهانگردی در شهرستان بانه اظهار کرد: ویژگی این جشنواره تلاش در بالا بردن کیفیت اجرا و عمق بخشیدن به توانمندی‌های صنایع دستی کردستان است که در این راستا از تمام ظرفیت‌های استان برای برپایی هرچه باشکوه تر این مناسبت بهره خواهیم برد.

وی از برپایی این جشنواره در قالب 20 غرفه خبر داد و گفت: صنایع دستی همچون شالبافی،گلیم بافی،پستک،کلاش بافی و نیز انواع غذاهای محلی به صورت زنده در قالب جشنواره به بازدیدکنندگان عرضه خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه با تاکید بر اینکه بانه قطب استان در بحث گردشگری است خاطرنشان کرد: این توانمندی در راستای شناخت هرچه بهتر استان باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: گردشگرپذیر بودن بانه در برپایی جشنواره بسیار مهم است چرا که وجود مسافران زیاد در این شهرستان تضمین کننده هدف اصلی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های صنایع دستی یعنی معرفی هرچه بهتر فرهنگ و ادب استان و قوم کُرد به دیگر مناطق و قومیت های کشور است.

خندانی حضور استان‌های مختلف در این جشنواره را از دیگر نقاط قوت آن برشمرد و گفت:خراسان شمالی،اصفهان و گیلان از جمله استان‌های حاضر در جشنواره خواهند بود که هر کدام از این استان‌ها در بحث صنایع دستی از توانمندی بسیار زیادی برخوردار هستند که قرار گرفتن این تنوع در این جشنواره می‌تواند در جذب بازدید کننده تاثیر بسیار بالایی داشته باشد.

وی از برپایی جنگ‌های شادی و برنامه های متنوع و شاد در خلال برپایی جشنواره هر شب و به صورت زنده خبر داد و گفت: این جشنواره از تاریخ پنجم مهر ماه به مدت 5 روز در شهرستان بانه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon